سرخط خبرها

اردوغان: عناصر اسد را در سراسر خاک سوریه هدف قرار می‌دهیم

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که در صورت حمله به نیروهای نظامی کشورش در ادلب «عناصر رژیم اسد» در سراسر خاک سوریه هدف گرفته خواهند گرفت.

اردوغان که در جریان نشست هفتگی خود با اعضای حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه سخن می‌گفت همچنین روسیه را به مشارکت در «قتل عام» غیرنظامیان در مناطق شمال غرب سوریه متهم کرد.

اردوغان همچنین افزود: «اگر به نیروهای کشور آسیبی برسد، بدون توجه به مفاد توافق سوچی، عناصر رژیم اسد را در هر نقطه‌ای هدف قرار خواهیم داد.»

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش هرگز نسبت به آنچه در ادلب روی می‌دهد بی تفاوت نخواهد بود، تاکید کرد: «از این پس هواپیماهایی که در ادلب محل سکونت غیرنظامیان را هدف قرار می دادند، نخواهند توانست به راحتی چنین اقدامی انجام دهند.»

این تهدیدها در حالی از سوی رئیس جمهوری ترکیه مطرح شده است که وی روز سه شنبه نیز در هشداری شدید‌اللحن خطاب به دولتمردان دمشق گفته بود که حمله دوباره به نظامیان کشورش در ادلب تاوان سنگینی برای آنها به همراه خواهد داشت.

به گزارش رسانه‌‌های بین‌المللی از زمان شروع دور جدیدی از حملات ارتش سوریه به آخرین پایگاه نیروهای شورشی در استان ادلب و برخی از مناطق همجوار آن در حلب، حماء و لاذقیه تاکنون ۱۴ نظامی ترکیه کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شده‌اند.

ترکیه حامی بخشی از نیروهای جهادی و شبه نظامیان مخالف دولت مرکزی سوریه است و به موجب توافقنامه‌های امضاء شده با روسیه در جهت کاهش تنش در شمال غرب سوریه شماری از نظامیان خود را در پست‌های دیده‌بانی این مناطق مستقر کرده است.

تشدید حملات هوایی به استان ادلب و مناطق همجوار آن طی هفته‌های گذشته که با پشتیبانی یگان‌های هوایی روسیه انجام شده قدرت تهاجم نیروهای ارتش سوریه را بالا برده و امکان پیشروی این نیروها در جنوب حلب را فراهم کرده است.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا