خبر اولسیاسی

دیدارهای وزیر خارجه عراق با مقامات امریکایی، اروپایی و عربی در حاشیه نشست مونیخ

«محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با چند مقام و وزیر از چند کشور جهان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد علی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق در حاشیه نشست امنیتی مونیخ با چند مقام و وزیر از چند کشور جهان دیدار کرد.

الحکیم در دیدار با «میت رامنی»، سناتور امریکایی روابط استراتژیک بغداد و واشنگتن و راه های گسترش آن را بررسی کرد.

در این دیدار که «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان الحشد الشعبی نیز در آن حضور داشت الحکیم بر ضرورت احترام گذاشتن همه طرف ها به حاکمیت ارضی عراق و حمایت از تلاش‌های این کشور برای تبدیل شدن به عامل ثبات در منطقه و جلوگیری از کشیده شدن نزاع ها به خاک عراق تاکید کرد.

او ضمن تقدیر از تلاش های امریکا و ائتلاف بین المللی در جنگ با داعش و آزادسازی خاک عراق بر ضرورت پیگیری وضعیت نیروهای خارجی در این کشور تاکید کرد و خواستار دور نگه داشتن عراق از کشمکش های منطقه ای و سیاست های محور بندی شد.

الحکیم همچنین در دیدار با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان از حمایت های آلمان از عراق در بخش‌های نظامی و انسانی تقدیر و روند اجرای توافقنامه وزارت برق عراق با شرکت زیمنس را بررسی کرد.

او همچنین خواستار حمایت آلمان از پایان محدودیت خطوط هوایی عراق و کمک به روند بازسازی این کشور شد.

وزیر خارجه عراق در دیدار با «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه از حمایت های این کشور از عراق در عرصه مبارزه با تروریسم تقدیر و بر ضرورت احترام به حاکمیت ارضی عراق و تبدیل آن به عامل ثبات در منطقه تاکید کرد.

در سطح منطقه‌ای نیز الحکیم با «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان دیدار و درباره امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج مذاکره کرد.

الحکیم تاکید کرد که عراق از هر ساز و کاری برای حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج به شرط آن که همه کشورهای همجوار این خلیج در آن مشارکت داشته باشند حمایت می کنند.

تسهیل صدور روادید برای شهروندان دو کشور و افزایش همکاری‌ها در عرصه اقتصادی از دیگر موارد مورد بحث در این دیدار بود.

وزیر خارجه عراق همچنین با احمد ناصر المحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت دیدار و راه‌های گسترش روابط دو کشور و افزایش مبادلات تجاری را بررسی کرد.

منبع
وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا