خبر اولسیاسی

وزیر دفاع امریکا: ما به پشتیبانی و آموزش نظامی نیروهای پیشمرگه ادامه خواهیم داد

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان با مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که کردستان هم پیمان مهمی برای آمریکا در منطقه است و آمریکا به پشتیبانی نظامی و آموزش نیروهای پیشمرگه برای مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

در بیانیه دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان آمده است: «مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان امروز شنبه 15 فوریه با مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در حاشیه دومین روز نشست امنیتی مونیخ در آلمان دیدار کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دو طرف تازه ترین تحولات کنونی عراق و منطقه را بررسی کردند و هم چنین بر اهمیت تقویت روابط میان اقلیم کردستان و آمریکا تاکید کردند.»

مایک اسپر در این دیدار گفت که اقلیم کردستان هم پیمان مهمی برای آمریکا در منطقه است و آمریکا به پشتیبانی و آموزش نظامی نیروهای پیشمرگه برای مقابله با تروریسم و مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.

طرفی دیگر، بارزانی نیز تاکید کرد که شراکت میان اقلیم کردستان و آمریکا نه تنها در ثبات اقلیم نقش دارد بلکه باعث ایجاد امنیت در عراق و منطقه می شود.

نخست وزیر اقلیم کردستان روز پنجشنبه در راس هیاتی وزارتی برای مشارکت در کنفرانس امنیتی مونیخ راهی آلمان شد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا