خبر اولسیاسی

تظاهرات دانشجویان در بغداد و کربلاء در حمایت از نخست‌وزیری «علاء الرکابی»+تصاویر

استان‌های کربلا و بغداد صحنه برگزاری تظاهرات دانشجویی در مخالفت با فساد موجود و خرید و فروش مناصب وزارتی و نیز در تایید نامزدی «علاء الرکابی» به نخست وزیری عراق بود.

میدل ایست نیوز: استان‌های کربلا و بغداد صحنه برگزاری تظاهرات دانشجویی در مخالفت با فساد موجود و خرید و فروش مناصب وزارتی و نیز در تایید نامزدی «علاء الرکابی» به نخست وزیری عراق بود.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، هزاران دانشجو در استان کربلاء در حمایت از تداوم تظاهرات در بغداد و دیگر استان‌های مرکزی و جنوبی عراق دست به برگزاری تظاهرات زدند.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکارهایی حمایت خود را از نخست‌وزیری علاء الرکابی که از سوی میدان‌های تظاهرات برای تصدی این منصب معرفی شده است، اعلام کردند.

در همین رابطه، هزاران دانشجوی دانشگاه‌های بغداد در مخالفت با خرید و فروش وزراتخانه‌ها، پلاکاردهایی با این عنوان «قیمت هر وزارتخانه چقدر است؟ نه به فساد.» در دست داشتند، معترضان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهای با عنوان «علاء الرکابی مورد قبول است.» حمایت خود را نخست وزیری وی اعلام کردند.

علاء الرکابی که از سوی تظاهرات‌کنندگان در میدان اعتراضات به عنوان جایگزین «محمد توفیق علاوی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری عراق مطرح شده است، هر گونه وابستگی خود به حزب یا جریان دینی را تکذیب کرد.

خبر نامزدی الرکابی در حالی مطرح شده است که بگومگوها و جدال لفظی در میدان‌های تظاهرات در پذیرش و مخالفت با وی به دلیل گرایش‌ها و وابستگی‌های گذشته‌اش شدت گرفته است.

الرکابی که یکی از چهره‌های شناخته شده اعتراضات در جنوب عراق است، پیش از آنکه به دلیل تظاهرات اخیر شناخته شده باشد بیشتر به علت تحرکات و فعالیت‌هایش پیش از انتخابات پارلمانی 2018 معروف است که در آن زمان خواستار تحریم انتخابات و ممانعت از ورود دوباره احزاب سیاسی به قدرت بود.

علاء الرکابی در سال 1974 در بغداد زاده شده است و اکنون ساکن شهر الناصریه است، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد داروسازی است و به عنوان کارشناس بخش مسمومیت‌ها در اداره بهداشت استان ذی قار مشغول به کار است.

الرکابی که تصاویر وی در الناصریه، بغداد، کوت و البصره و دیگر شهرهای جنوبی عراق به عنوان نامزد نخست‌وزیری در دستان تظاهرات‌کنندگان قرار دارد، در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید اظهار داشت: «من به دنبال رسیدن به پست و مقام نیستم اما تظاهرات‌کنندگان خواستار نامزدی من هستند.»

همچنین بخوانید

«علاء الرکابی» نامزد جدید معترضان برای تصدی نخست‌وزیری عراق/ من وابستگی حزبی ندارم/ علاوی در تشکیل دولت شکست خواهد خورد

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا