دسته‌بندی نشده

عشایر عرب استان حسکه خواستار مقاومت در برابر نیروهای آمریکایی و اخراج آنها از سوریه شدند

عشایر عرب در استان حسکه سوریه در تجمع اعتراضی،خواستار مقاومت در برابر نیروهای آمریکایی و اخراج آنها از خاک سوریه شدند.

میدل ایست نیوز: عشایر عرب در استان حسکه سوریه در تجمع اعتراضی دیروز (18 فوریه) اعلام حمایت مستمر از ارتش و جنگ علیه داعش کردند و خواستار مقاومت در برابر نیروهای آمریکایی و اخراج آنها از خاک سوریه شدند.

طی تجمع عشائر که دیروز در روستای «خربة عمو» در ریف «قامشلی»، صورت گرفت، سران قبائل عربی و عشائر اعلام همبستگی با اهالی روستای خربة عمو کردند و از فرزندان عشائر و مردم سوریه خواستند در برابر اشغالگری آمریکا بایستند و آنها را از سوریه اخراج کنند.

پیشتر اهالی این روستا در برابر نیروهای آمریکایی مقاومت کرده و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند و اجازه ندادند که وارد خاک روستای آنها شوند.

«عبدالرزاق الطائی»، شیخ قبیله عربی طی سخنانی گفت: «اقدام اهالی روستای خربة عمو، عملی قهرمانانه و به مثابه آغاز مقاومت در برابر نیروهای آمریکایی اشغالگر در خاک سوریه است، اقدام اهالی این روستا پیامی واضح و روشن برای محکومیت حضور نیروهای اشغالگر  آمریکا در سوریه است.

وی هم چنین خواستار حمایت از ارتش سوریه در چارچوب وظایف ملی در آزادسازی کامل خاک سوریه از تروریسم و دفاع از سوریه در برابر دشمنان شد.

از طرفی دیگر، «حمندی الحمندی»، از سرشناسان قبیله «الغنامه» تاکید کرد که تجمع امروز، پیامی برای درخواست مجدد خروج نیروهای آمریکایی اشغالگر از خاک سوریه است.

وی در ادامه گفت: «همه عشایر عرب باید شیوه مقاومت را در راه اخراج نیروهای آمریکایی که به غارت و سرقت ثروت های کشورمان می پردازند و نقشه های خبیثانه ای را برای تجزیه منطقه در خدمت صهیونیست ها اجرا می کنند، اتخاذ کنند.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا