سرخط خبرها

ارتش سوریه حریم هوایی خود در شمال غرب این کشور را بست

ارتش سوریه از بسته شدن حریم هوایی در شمال غرب این کشور به ویژه در استان ادلب به روی هواپیماها و پهپادها خبر داد.

میدل ایست نیوز: ارتش سوریه از بسته شدن حریم هوایی در شمال غرب این کشور به ویژه در استان ادلب به روی هواپیماها و پهپادها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه ارتش سوریه آمده است: در راستای پایبندی ارتش به مسئولیت‌های ملی و قانونی خود در دفاع از حاکمیت کشور و حفظ امنیت و سلامت اراضی آن، فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح اعلام می کند که حریم هوایی کشور در شمال عرب سوریه و به ویژه بر فراز آسمان استان ادلب به روی هر گرونه پرواز هواپیماها و پهپادها بسته خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: با هر هواپیمایی که حریم هوایی سوریه را در منطقه مذکور نقض کند به عنوان هواپیمایی متخاصم رفتار شده و سرنگون خواهد شد.

همچنین در این بیانیه تاکید شده است: نیروهای ترکیه به اقدامات دشمنانه خود علیه نیروهای مسلح سوری حاضر در استان ادلب و اطراف آن ادامه می دهند و این اقدامات با حمله مستقیم به نیروهای سوری و یا با ارائه حمایت‌های لجستیک به گروه‌های تروریستی انجام می شود.

در پایان این بیانیه آمده است: این اقدامات خصمانه و ادامه‌دار ترکیه در نجات تروریست‌ها از حملات ارتش سوریه کارساز نخواهد بود، این اقدامات بیانگر شانه خالی کردن ترکیه از همه توافقات گذشته از جمله مذاکرات سوچی است.

بسته شدن حریم هوایی سوریه در شمال غرب این کشور در حالی اعلام می شود که ارتش سوریه پیشتر از سرنگونی پهپاد ترکیه در جنوب شرق ادلب خبر داده بود.

نیروهای هوایی ترکیه همچنین روز گذشته در پاسخ به کشته شدن 34 نظامی خود در سوریه، حملات هوایی و توپخانه‌ای سنگینی علیه مواضع نیروهای سوری و گروه‌های همسو با آن انجام داد که طبق اظهارات مقامات ترکیه طی این حملات نزدیک به دو هزار و صد تن کشته شده اند.

منبع
سانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا