سرخط خبرهاسیاسی

اعزام بیش از 400 نیروی مسلح الحشد الشعبی از عراق به سوریه

حدود 400 تا 500 رزمنده محلی تابع نیروهای الحشد الشعبی از 28 فوریه تا 3 مارس از عراق به سوریه منتقل شده‌اند.

میدل ایست نیوز: منابع عراقی نزدیک به گروه‌های مسلح شیعه در عراق خبر دادند که حدود 400 تا 500 رزمنده محلی تابع نیروهای الحشد الشعبی از 28 فوریه تا 3 مارس از عراق به سوریه منتقل شده‌اند.

این منابع انتقال این حجم از رزمندگان را بیشترین موج انتقال شبه نظامیان وابسته به ایران از عراق به سوریه از 2017 خوانده و تأکید کرده‌اند که این تشدید فعالیت‌ها تنگنای تازه ای برای دولت عراق ایجاد خواهد کرد که همواره تأکید می‌کند که کنترل کامل این نیروها را در اختیار دارد.

این همه در حالی است که اختلافات شدیدی درون سازمان الحشد الشعبی بر سر جانشینی «ابومهدی المهندس» درگرفته است.

یک نماینده سابق مجلس عراق که از نیروهای نزدیک به «سرایا عاشوراء» از گردان‌های الحشد الشعبی است خبر داد که اتوبوس‌های متعدد حامل افراد مسلح تابع جنبش «النجباء» به فرماندهی «اکرم الکعبی» از گذرگاه مرزی القائم وارد سوریه شده‌اند.

او گفت که اعزام این نیروها برای کمک به ارتش سوریه جهت بازپس‌گیری ادلب است و افزود که شروع اعزام این نیروها در 28 فوریه بوده و آخرین گروه در 3 مارس اعزام شده و شمارشان 400 تا 500 نیرو می‌شود.

او گفت که در میان گروه‌های اعزام شده نیروهای کتائب حزب الله و الاوفیاء و «جیش المؤمل» هم حضور داشته‌اند.

یک کارمند گذرگاه مرزی قائم در مرز عراق و سوریه نیز گفت که اتوبوس‌های 44 نفره همراه با ماشین‌های چهارچرخ متحرک با پرچم‌های رنگی افرادی مسلح را از مرز منتقل کرده‌اند و افزود که این اتوبوس‌ها بازرسی نشده‌اند.

این شبه‌نظامیان عراقی در هفته‌های گذشته در چند جبهه ادلب ازجمله شرق بزرگراه بین المللی M4 و روستای تمانعه و روستای زربه و البته سراقب حضور داشته‌اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا