خبر اولسیاسی

بلومبرگ: علت بازداشت دو شاهزاده ارشد سعودی، تلاش برای انجام کودتا بوده است

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منبعی آگاه گزارش داد که مقامات سعودی دو شاهزاده ارشد این کشور را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام کودتا بازداشت کرده اند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منبعی آگاه گزارش داد که مقامات سعودی دو شاهزاده ارشد این کشور را به اتهام برنامه‌ریزی برای انجام کودتا بازداشت کرده اند.

بلومبرگ در ادامه افزود: دیوان پادشاهی به اعضای شورای بیعت اعلام کرد که شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» 78 ساله و شاهزاده «محمد بن نایف»، 61 ساله در حال برنامه‌ریزی برای انجام کودتا هستند لذا نیروهای امنیتی عربستان به بازداشت دو شاهزاده سعودی اقدام کردند.

این بازداشت‌ها می تواند هرم قدرت در عربستان را به صورتی پررنگ به لرزه در آورد به ویژه که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، برادر تنی ملک سلمان و آخرین فرزند در قید حیات ملک عبدالعزیز، پادشاه بنیان‌گزار عربستان به شمار می رود و به وی به عنوان نامزد احتمالی تخت پادشاهی نگریسته می شد. همچنین شاهزاده احمد از اعضای برجسته شورای بیعت سعودی است.

بلومبرگ در ادامه نوشت: شاهزاده احمد آخرین بار در سال 2018 در میان تظاهرات‌کنندگان سعودی در لندن ظاهر شد و سخنانی در انتقاد از حکمرانی بن سلمان ایراد کرد، اقدامی که نشانگر وجود اختلافات در میان خاندان پادشاهی عربستان است. وی در اکتبر همان سال پس از چندی اقامت در خارج از عربستان، به این کشور بازگشت.

این خبرگزاری در پایان نوشت: شمار زیادی از اعضای خاندان پادشاهی در عربستان نسبت به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی وفادار هستند اما اقدامات اخیر وی در تحکیم قدرت خود و تک‌روی در امور منجر به دور شدن و به حاشیه رانده شدن دیگر اعضای خانوداه سلطنتی شده است.

روزنامه وال استریت ژورنال پیشتر خبر داده بود که گارد دربار پادشاهی با پوشیدن لباس های مشکی و نقاب، به منزل دو شاهزاده مذکور رفتند و آنها را به اتهام خیانت بازداشت کردند. وال استریت ژورنال اعلام کرد که مجازات این جرم، حبس ابد است و امکان دارد به اعدام منجر شود.

در همین رابطه، برخی منابع غیر رسمی از مرگ پادشاه سعودی خبر داده اند.

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا