سرخط خبرها

وزارت خارجه ایران: به عربستان توصیه می کنیم موضوع کرونا را سیاسی نکند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات مقامات عربستانی درباره عدم درج مهر ورود در گذرنامه های اتباع عربستانی واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: «عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به اظهارات مقامات عربستانی درباره عدم درج مهر ورود در گذرنامه های اتباع عربستانی واکنش نشان داد.

او روز چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت که مقررات صدور روادید الکترونیک ایران برای اتباع همه کشورها به غیر از دارندگان گذرنامه های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی یکسان بوده و مطابق نظام روادید بسیاری از کشورهای پیشرفته، از الصاق برچسب و درج مهر ورود و خروج خودداری می شود.

موسوی افزود که وزارت امور خارجه قبلا در این خصوص توضیح داده است و ما از طرح دوباره  این مطلب کاملا ساده از سوی سعودی‌ها تعجب می‌کنیم.

وی گفت: «ما قبلا نیز  گفتیم مقررات صدور روادید الکترونیک جمهوری اسلامی ایران برای اتباع همه کشورها به غیر از دارندگان گذرنامه‌های انگلیسی، آمریکایی و کانادایی یکسان بوده و مطابق نظام روادید بسیاری از کشورهای پیشرفته، از الصاق برچسب و درج مهر ورود و خروج خودداری می‌شود».

موسوی گفت این موضوع ارتباطی با اتباع خاصی و یا کرونا نداشته و به عربستان سعودی توصیه می‌کنیم از سیاسی کردن بیماری کرونا و فرافکنی در این زمینه اجتناب ورزد.

پیش از این مقامات عربستانی گفته بودند که علت شیوع ویروس کرونا در این کشور مسافرانی است که سابقه سفر به ایران داشته اند و به علت عدم درج مهر ورود به ایران امکان شناسایی آنها وجود ندارد.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا