سرخط خبرها

بریتانیا خواستار تحرک جدی برای شناسایی عاملان حمله به پایگاه نظامی التاجی شد

وزیر امور خارجه بریتانیا، از دولت عراق خواست که با عاملان حمله راکتی به پایگاه التاجی در شمال بغداد برخورد کند.

میدل ایست نیوز: «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه بریتانیا، از دولت عراق خواست که با عاملان حمله راکتی به پایگاه التاجی در شمال بغداد برخورد کند.

راب با صدور بیانیه ای تأکید کرد که باید عاملان این حمله شناسایی شوند و افزود که از فراخوان رئیس جمهور عراق برای تحقیق فوری درباره این حادثه و برخورد با عاملان آن تقدیر می کند و تأکید کرد که «باید شاهد تحرک جدی در این باره باشیم».

او همچنین تأکید کرد که با همتای امریکایی خود در این باره مذاکره کرده و بر ضرورت برخورد با این اقدامات تأکید کرده است.

همزمان وزارت امور خارجه عراق نیز با صدور بیانیه ای این اقدام و هرگونه تعرض امنیتی به منافع دوستان عراق یا مواضع امنیتی و نظامی آنان در عراق را محکوم کرد.

این بیانیه تأکید کرده که این بمباران اقدامی خصمانه است که تلاش ها برای مبارزه با تروریسم را تحت الشعاع قرار می دهد و به تروریست های داعش فرصت بازگشت می دهد.

وزارت خارجه عراق تأکید کرده که در تماس با دستگاه های امنیتی روند تحقیقات برای شناسایی عاملان این اقدام را پیگیری خواهد کرد.

در پی حمله راکتی به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد، وزرای خارجه ایالات متحده و بریتانیا در تماس تلفنی بر ضرورت برخورد با عاملان این حملات تاکید کردند.

ائتلاف بین المللی ضد تروریسم بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله راکتی به پایگاه نظامی التاجی 3 تن از نیروهای ائتلاف جان باخته و 12 تن زخمی شده اند.

این بیانیه افزوده که در این حمله 18 راکت کاتیوشا به این پایگاه نظامی اصابت کرده است و تأکید کرد که بررسی ها درباره این حادثه با همکاری نیروهای امنیتی عراق ادامه دارد.

همزمان «مایک پومپئو»، وزیر خارجه ایالات متحده، با انتشار توئیتی نوشت که وی و «دومینیک راب»، وزیر خارجه بریتانیا، با یکدیگر توافق دارند که با عاملان این حملات باید برخورد شود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا