سرخط خبرهاسیاسی

حزب الله عراق از عاملان حمله به پایگاه التاجی خواست که هویت خود را «برای ثبت در تاریخ» اعلام کنند

حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای در عین ابراز بی اطلاعی از عاملان حمله به پایگاه نظامی التاجی از آنان تقدیر و از کسانی که این اقدام را محکوم کردند به شدت انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: گردان‌های حزب الله عراق با صدور بیانیه‌ای در عین ابراز بی اطلاعی از عاملان حمله به پایگاه نظامی التاجی از آنان تقدیر و از کسانی که این اقدام را محکوم کردند به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه که امروز (پنجشنبه 12 مارس) منتشر شد آمده که «نیروهای اشغالگر باید نتیجه حضور غیر قانونی خود در خاک عراق را ببینند و نادیده گرفتن اراده و کرامت ملت عراق بدون هزینه نخواهد ماند».

این گروه در بیانیه خود تأکید کرده که حق مقاومت اشغالگران حقی شرعی و مبتنی بر قوانین بین المللی است و از عاملان این حمله خواسته که «برای ثبت قهرمانی آنان در تاریخ و رفع هرگونه شبهه‌ای خود را معرفی کنند و ما نیز بر حمایت و دفاع از آنان تأکید می‌کنیم و نسبت به تعرض به آنان هشدار می‌دهیم».

این گروه همچنین خطاب به کسانی که این اقدام را محکوم کردند گفت «نمایندگان ملت به طرد شما رأی داده‌اند و کسی را نخواهید یافت که از شما دفاع کند یا به شما مشروعیت دهد».

این گروه همچنین این عملیات را عملیات مبارک و در زمانی مناسب خوانده و تأکید کرده که اکنون بهترین زمان برای ازسرگیری عملیات جهادی برای «طرد اشرار از زمین‌های مقدس» است.

پیش‌تر همه مقامات رسمی عراق با انتشار بیانیه‌هایی تأکید کردند که حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق با اجازه دولت عراق و در چارچوب هدف مشترک نابودی تروریسم است و حمله به پایگاهی که میزبان این نیروهاست را حمله به اراضی و منافع عراق خواندند.

همزمان ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام»، در واکنش به حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی تأکید کرد که گروه حزب الله عراق تنها گروهی است که می‌تواند دست زند.

او که در کنگره امریکا حاضر شده بود تأکید کرد که تحقیقات امریکا درباره این حمله ادامه دارد و نمی‌تواند گروه شبه‌نظامی خاصی را در این باره متهم کند اما «آنچه تاکنون برای ما مشخص شده آن است که کتائب حزب الله تنها گروهی است که می‌توان دست به چنین حملاتی بزند».

منبع
پایگاه رسمی کتائب حزب الله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا