خبر اولسیاسی

ژنرال مکنزی: حمله ديشب ما پيام روشني داشت/فرودگاه كربلا را به دليل وجود انبار تسليحات بمباران كرديم

ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی (سنتکام) در خصوص حملات اخیر آمریکا به مواضع حشد الشعبی و حزب الله عراق اظهار نظر کرد.

میدل ایست نیوز: ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی (سنتکام) در خصوص حملات اخیر آمریکا به مواضع حشد الشعبی و حزب الله عراق اظهار نظر کرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا با تاکید بر اینکه آمریکا به سطح بازدارنده ای با ایران رسیده است، تاکید کرد ایران از نیابتی های خود برای حمله استفاده می کند و این حمله این را پیام داد که آمریکا با این مساله موافقت نمی کند. وی گفت: «این حمله پیام واضحی است که ما هیچ حمله و تجاوز به خود را نمی پذیریم.»

فرمانده ستاد مرکزی آمریکا اعلام کرد که هدف ما ویران کردن تمام قدرت تسلیحاتی کتائب حزب الله عراق بود و در حال حاضر نیز ناوهای حامل جنگنده های آمریکایی با ادامه فعالیت در منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا، تفویض اختیار شده اند تا در صورت رصد هر تهدیدی با آن مقابله کنند.

فرمانده سنتکام با اظهار بی اطلاعی از کشته شدن یک فرمانده سپاه پاسداران ایران، تصریح کرد که در صورت حمله به ما، اختیار کامل داریم تا به آن حمله پاسخ دهیم. وي گفت: “بعد از كشته شدن سليماني ايران درس هايي گرفت و اين حمله ما نيز پيامي به آن بود.”

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای آمریکایی اعلام کرد که ما مدارکی داریم که نشان می دهد کتائب حزب الله با شلیک موشکی 3 نفر از نیروهای ائتلاف بین المللی را کشته است.

وی در ادامه اشاره کرد که ما نیز در پاسخ به حمله کتائب 5 منطقه در عراق را با جنگنده های خود هدف قرار دادیم و این حق را داریم که در برابر هر حمله ای به نیروهای خود در عراق دفاع کنیم.

ژنرال مکنزی همچنین با اشاره به هدف قرار دادن فرودگاه کربلاء، اظهار کرد که هدف قرار دادن فرودگاه غیر نظامی به این دلیل بود که آمریکا مطمئن شد که یک انبار اسلحه در آن وجود دارد.

وی ضمن متهم کردن کتائب حزب الله عراق به ارتباط با ایران، اشاره کرد که درصدد ارزیابی حمله در منطقه بغداد هستند چرا که ممکن است خسارت های جانی در آن منطقه داشته باشند.

مكنزي تاكيد كرد اگر بار ديگر عليه ما حمله اي شود عاملان حمله هزينه آن را خواهند داد.

وی در پایان بیان کرد که آمریکا تحرکات خود برای انتشار موشک های پاتریوت را آغاز کرده است اما این موشک ها هنوز آماده نیستند.

منبع
السیاسة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا