سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی بن سلمان و جانسون درباره هماهنگی برای مقابله با ویروس کرونا در چارچوب گروه 20

ولیعهد عربستان در گفتگویی تلفنی، با نخست وزیر بریتانیا بر اهمیت بررسی راه های ممکن برای هماهنگی همکاری بین المللی در زمینه ویروس کرونا و در چارچوب گروه 20 به ریاست عربستان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، طی تماسی تلفنی با «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا، درباره تلاش های بین المللی برای مقابله با ویروس جدید کرونا و لزوم همبستگی جامعه بین المللی در مقابله با این ویروس رایزنی کرد.

ولیعهد عربستان در این گفتگوی تلفنی، بر اهمیت بررسی راه های ممکن برای هماهنگی همکاری بین المللی در زمینه ویروس کرونا و در چارچوب گروه 20 به ریاست عربستان تاکید کرد.

به گفته خبر گزاری رسمی عربستان، بن سلمان همچنین به اراده عربستان برای هماهنگی تلاش های کشورهای عضو گروه 20 برای ایجاد سیاست های لازم برای مقابله با این ویروس و کاهش بار اقتصادی و توانمند سازی راه حل های پزشکی برای پیشگیری و درمان این بیماری اشاره کرد.

از طرفی دیگر بوریس جانسون نیز تلاش های بریتانیا برای کشف واکشن این بیماری را به اطلاع بن سلمان رساند.

گروه 20 متشکل از وزرای اقتصاد و مسئولان بانک های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا است که قدرتمندترین کشورهای جهان در زمینه اقتصاد عضو آن هستند.

گفتنی است که پیش از این، وزارت بهداشت عربستان دیروز اعلام کرده بود که 15 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشخص و ثبت شده است.

به گفته این وزارت، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان 118 نفر است که از این تعداد 3 نفر بهبود یافته و بقیه مبتلایان در حال حاضر در قرنطینه هستند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا