خبر اولسرخط خبرها

«بی بی سی»: امریکا از سه پایگاه نظامی در عراق خارج می شود

تصمیم امریکا به خروج از 3 پایگاه خود در عراق (از میان مجموعا 8 پایگاه) نشان‌دهنده تمایل امریکا به کاهش حضور خود در عراق است.

میدل ایست نیوز: ایالات متحده تصمیم گرفته که طی هفته‌های آینده از سه پایگاه نظامی خود در عراق از جمله پایگاه نظامی القائم خارج شود.

به گزارش «بی بی سی»، تصمیم امریکا به خروج از 3 پایگاه خود در عراق (از میان مجموعا 8 پایگاه) نشان‌دهنده تمایل این کشور به کاهش حضور خود در عراق است.

قرار است در هفته جاری طی مراسمی ایالات متحده رسما تجهیزات موجود در پایگاه القائم را تحویل نیروهای عراقی دهد. این به معنای پایان حضور نظامی امریکا در مرز عراق و سوریه است.

القائم اولین نقطه در عراق بود که در 2014 به کنترل تروریست های داعش درآمد و نیروهای عراقی در نوامبر 2017 آن را آزاد کردند و پس از آن گروه‌های الحشد الشعبی در آن مستقر شدند.

یک مقام بلندپایه در وزارت دفاع امریکا به «بی بی سی» گفت که نزدیک بودن پایگاه کتائب حزب الله به پایگاه نظامی القائم از اصلی‌ترین عوامل تصمیم امریکا برای منتقل کردن پایگاهش ازاین منطقه بود.

امریکا همچنین تصمیم دارد از فرودگاه نظامی القیاره و کرکوک نیز عقب‌نشینی کند.

این تصمیمات در حالی انجام شده که روزهای پایانی هفته گذشته شاهد تنش شدید میان نیروهای امریکایی و نیروهای عراقی وابسته به ایران در این منطقه بود.

نیروهای عراقی طی دو حمله ده ها راکت کاتیوشا به سمت پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد شلیک کردند و نیروهای امریکایی نیز طی عملیاتی پنج زاغه مهمات نیروهای کتائب حزب الله در عراق را هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

منبع
بی بی سی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا