خبر اولسیاسی

رئیس جمهور عراق «عدنان الزرفی» را مأمور تشکیل کابینه عراق کرد + سوابق

رسانه های عراقی دقایقی پیش خبر دادند که رئیس جمهور عراق، «عدنان الزرفی» را مأمور تشکیل کابینه عراق کرد.

میدل ایست نیوز: رسانه های عراقی دقایقی پیش طی خبری فوری خبر دادند که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، «عدنان الزرفی» را مأمور تشکیل کابینه عراق کرد.

عدنان الزرفی (زاده نجف اشرف، 1966) در رشته فقه اسلامی از دانشکده فقه دانشگاه کوفه مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را گرفته است. او همچنین مدرک کارشناسی ارشد امنیت و برنامه‌ریزی استراتژیک از دانشکده امنیت و دفاع بغداد را دارد.

وی عضو حزب الدعوه بود و در 1988 در عراق به زندان افتاد و حکم حبس ابد برای وی صادر شد. اما در آشوب های همزمان با انتفاضه شعبانیه 1991 از زندان ابوغریب فرار کرد و به عربستان سعودی رفت.

او در سال 1994 نیز به ایالات متحده مهاجرت کرد و تا زمان سقوط رژیم بعث در امریکا بود و گفته می شود که تابعیت امریکایی دارد.

پس از سقوط رژیم بعث به عراق برگشت و میان سال‌های 2004-2005 استاندار نجف اشرف، قائم‌مقام معاونت اطلاعات وزارت کشور (2006-2009)، و بار دیگر استاندار نجف (2009-2014) بود. وی در سال 2009 از حزب الدعوه جدا شد و ائتلاف الوفاء را تأسیس کرد.

او در سال 2018 به مجلس عراق راه یافت و ریاست فراکسیون ائتلاف نصر (به رهبری حیدر العبادی) در مجلس عراق را بر عهده دارد.

الزرفی از حامیان جدی تظاهرات اخیر در عراق بود و جریان صدر بارها او را به «دست داشتن در اقدامات اغتشاشگرانه در خیابان ها» متهم کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا