خبر اولسیاسی

چرا اعلام مأموریت «عدنان الزرفی» برای تشکیل کابینه یک روز به تعویق افتاد؟/ انتقاد شدید عصائب اهل الحق از احتمال نامزدی «الزرفی»

جلسه رؤسای جمهور و مجلس با حضور الزرفی و تعدادی از سران تشکل های سیاسی تا بامداد سه شنبه ادامه داشته است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه سیاسی خبر دادند که علت تعویق اعلام رسمی نخست وزیری «عدنان الزرفی» دودستگی تشکل های سیاسی بر سر وی است.

پایگاه خبری «الفرات نیوز» به نقل از منابع آگاه سیاسی اعلام کرد که قرار بود واگذاری مأموریت تشکیل کابینه به عدنان الزرفی دوشنبه شب اعلام شود اما دودستگی تشکل های سیاسی به موافق و مخالف باعث شد که این موضوع به صبح سه شنبه موکول شود.

این منابع تأکید کردند که جلسه رؤسای جمهور و مجلس با حضور الزرفی و تعدادی از سران تشکل های سیاسی تا بامداد سه شنبه ادامه داشته است.

همزمان «جواد الطلیباوی»، از سران جنبش عصائب اهل الحق (به ریاست قیس الخزعلی) از توطئه های پشت پرده برای معرفی کسانی ازجمله عدنان الزرفی سخن گفت و تأکید کرد که این اقدامات خیانت به خون شهدا و فداکاری های مجاهدان است و افزود که «در این بار سکوت نخواهیم کرد».

«محمد الربیعی»، سخنگوی فراکسیون عصائب در مجلس عراق، نیز تأکید کرد که «هرکس فکر کند که پس از این همه شهدا و پیروزي ها علیه تروریست ها و اشغالگران می تواند قدرت را به بچه های امریکا بسپارد در توهم به سر می برد.»

پیش از این منابع خبری از حضور «عدنان الزرفی» در دفتر ریاست جمهوری برای دریافت مأموریت تشکیل کابینه خبر داده بودند.

عدنان الزرفی هم اکنون رئیس فراکسیون ائتلاف نصر (به ریاست حیدر العبادی) در مجلس عراق است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا