سرخط خبرها

چهار چالش اساسی عراق از دیدگاه «عدنان الزرفی»

نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق پیش از آنکه به نامزدی نخست وزیری انتخاب شود، به بیان چهار چالش اصلی دولت آتی عراق پرداخته بود.

میدل ایست نیوز: «عدنان الزرفی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق پیش از آنکه به نامزدی نخست وزیری انتخاب شود، به بیان چهار چالش اصلی دولت آتی عراق پرداخته بود.

الزرفی در صفحه رسمی خود در توئیتر طی پیامی که در تاریخ 8 مارس منتشر کرد، چهار چالش مخاطره‌آمیز دولت آتی را اینگونه برشمرد: نخست، چالش خارجی و رابطه عراق با جامعه جهانی، شورای امنیت و ائتلاف بین المللی ضد داعش، چالش دوم از نظر الزرفی به برگزاری انتخابات زودهنگام و اعتراضات مردمی باز می‌گردد که از 5 ماه پیش آغاز شده است. چالش سوم، بحران مالی، کاهش بهای نفت و کمبود درآمدهای غیرنفتی و گسترش بیکاری است. نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق چالش چهارم را شیوع ویروس کرونا و حمایت از وضعیت بهداشتی جامعه و فراهم آوردن بستر بهداشتی مناسب به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس در داخل عراق عنوان کرد.

الزرفی در پایان درخصوص تظاهرات مردمی عنوان کرد: تظاهرات حق مشروع مردم عراق است و معترضان فرزندان ما هستند همچنین دفاع و حمایت از آنان وظیفه‌ای ملی است که تا زمان پیروزی انقلاب حتی در صورت افزایش اتهامات از آن دست نخواهد کشید.

عدنان الزرفی، رئیس فراکسیون النصر امروز رسما از سوی «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مامور تشکیل کابینه شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا