سرخط خبرهاسیاسی

اعتراض جریان حکمت ملی عراق به سازوکار انتخاب نخست وزیر جدید

دراین بیانیه آمده که این جریان در بررسی سازوکاری که رئیس جمهور در واگذاری مأموریت دولت انتقالی پیش گرفته لازم می داند که اعتراض و ملاحظات خود را به این سازوکار اعلام کند.

میدل ایست نیوز: دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق (به رهبری سید عمار الحکیم) با صدور بیانیه ای نسبت به سازوکار انتخاب «عدنان الزرفی» به مأموریت تشکیل کابینه اعتراض کرد.

در این بیانیه که سه شنبه شب (17 مارس) منتشر شده آمده که جریان حکمت ملی عراق ضمن تأکید بر ضرورت گذار از این مرحله حساس و پرخطر و تلاش مجدانه برای کمک به یکپارچه سازی و پختگی مواضع سیاسی برای خروج از بحران، بر اهمیت احترام به سازوکارهای مبتنی بر قانون اساسی و روند سیاسی کشور و پایبندی به آنچه مایه تقویت پیوندهای ملی شود تأکید می کند.

این بیانیه افزوده که جریان حکمت ملی در بررسی سازوکاری که رئیس جمهور در واگذاری مأموریت دولت انتقالی پیش گرفته لازم می داند که اعتراض و ملاحظات خود را به این سازوکار اعلام و تأکید کند که این سازوکار نشان دهنده بی توجهی و نادیده گرفتن تعداد قابل توجهی از نیروهای فعال در صحنه سیاسی کشور است.

در این بیانیه آمده که در عین این اعتراض، جریان حکمت ملی به حسن نیت و درنظر گرفتن منافع ملی کشور اطمینان دارد.

این جریان از همه گروه ها خواسته که با کنار گذاشتن اختلافات و پایبندی به قانون و چارچوب های ملی ای که روند سیاسی کشور بر آن استوار است، در مسیر اصلاحات گام بردارند.

منبع
السومریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا