خبر اولسیاسی

مخالفت فتح، دولت قانون، العقد، النهج با نخست وزیری عدنان الزرفی: برهم صالح آشکارا قانون اساسی را نقض کرد

ائتلاف فتح و دولت قانون و فراکسیون های العقد الوطنی و النهج الوطنی، با صدور بیانیه ای مشترک، مخالفت خود را با مکلف شدن «عدنان الزرفی»، به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت اعلام کردند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف فتح و دولت قانون و فراکسیون های العقد الوطنی و النهج الوطنی، با صدور بیانیه ای مشترک، مخالفت خود را با مکلف شدن «عدنان الزرفی»، به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت اعلام کردند.

در این بیانیه، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به نقض آشکارای قانون اساسی متهم شده است چرا که می بایست نامزد فراکسیون اکثریت را برای نخست وزیری مکلف می کرد.

این دو ائتلاف به همراه فراکسیون العقد الوطنی و النهج الوطنی نسبت به پیامدهای این نقض آشکار که صلح داخلی را تهدید می کند و موجب فروپاشی وحدت ملی می شود، هشدار دادند.

این موضع‌گیری در متن بیانیه‌ای مطرح شد که از سوی ائتلاف الفتح به رهبری «هادی العامری» و ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری مالکی» و فراکسیون العقد الوطنی به رهبری «فالح الفیاض» و فراکسیون النهج الوطنی وابسته به حزب الفضیله بعد از نشست چند ساعته صادر شد.

این گروه ها در این بیانیه ضمن انتقاد از مخالفت صریح برهم صالح با قانون اساسی در زمانی که ملت عراق با بحران های اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی درگیر است، از طریق مکلف کردن نامزد نخست وزیری بدون توافق با فراکسیون های مرتبط، و نپذیرفتن نامزد فراکسیون اکثریت، مخالفت خود با نقض آشکار قانون اساسی و مکلف شدن عدنان الزرفی را اعلام کردند.

این گروه ها اعلام کردند که از همه راه های قانونی، سیاسی و ملی برای جلوگیری از پیامدهای نقض قانون اساسی که صلح داخلی را تهدید می کند و وحدت ملی را از بین می برد، استفاده خواهند کرد.

این گروه ها در پایان خواستار اتخاذ موضعی ملی و قاطع از جانب شرکای خود، برای جلوگیری از این تجاوز ها به قانون و پیامدهای آن و بازگشت امور به اصل قانونی خود با هدف حفظ شراکت ملی و منافع همه و امنیت و ثبات عراق، شدند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا