سرخط خبرها

جلسه نمایندگان سه گروه شیعی برای بررسی دولت عدنان الزرفی

یک مقام سیاسی عراقی خبر داد که سه تشکل بزرگ سیاسی شیعی در جلسه‌ای به توافق رسیده‌اند که به «عدنان الزرفی» برای تشکیل دولت جدید چراغ سبز بدهند.

ميدل ايست نيوز: یک مقام سیاسی عراقی خبر داد که سه تشکل بزرگ سیاسی شیعی در جلسه‌ای به توافق رسیده‌اند که به «عدنان الزرفی» برای تشکیل دولت جدید چراغ سبز بدهند.

این منبع به «روسیا الیوم» گفت که پس از نشست گروهی از نیروهای سیاسی شیعه در منزل سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، که ظاهرا به نتیجه خاصی نرسیده، نشست دومی با حضور الحکیم و نماینده صدر و «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، برگزار شده است.

به گفته این منبع، سید مقتدی صدر حضور نمایندگانش در هر جلسه مربوط به تشکیل دولت آینده را مشروط به عدم حضور نمایندگان ائتلاف دولت قانون (نوری المالکی) و عصائب اهل الحق (قیس الخزعلی) کرده است.

این منبع افزوده که برای همین پس از جلسه اول که بدون حضور نماینده سائرون برگزار شد، جلسه دومی برگزار شده که نماینده صدر و الحکیم و العامری در آن حضور داشتند.

براساس این گزارش در این جلسه بر اصول کلی‌ای توافق شده که به موجب آن به «عدنان الزرفی» برای تشکیل دولت چراغ سبز داده شده است.

پیش از این یک منبع آگاه سیاسی شیعی به «روسیا الیوم» خبر داد که نیروهای سیاسی شیعی تصمیم گرفته‌اند که برای متقاعد کردن سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، به خودداری از حمایت از نخست‌وزیری الزرفی و جلب حمایت وی از نخست‌وزیری «نعیم السهیل» تشکیل جلسه دهند.

این منبع تأکید کرد که نمایندگان همه گروه‌های مسلح و ائتلاف فتح و دولت قانون و حزب فضیلت و حزب کنفرانس ملی و شخص «فالح الفیاض» در این جلسه که در منزل الحکیم انجام خواهد شد حضور خواهند یافت.

به گفته این منبع حاضران در این جلسه می‌کوشند که حمایت الحکیم را به پایان مأموریت الزرفی برای تشکیل کابینه و واگذاری آن به «نعیم السهیل» جلب کنند.

این منبع تأکید کرد که شخص «نعیم السهیل» نیز در جلسه حاضر خواهد بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا