سرخط خبرهاسیاسی

قیس الخزعلی با هشدار نسبت به افزایش خطر ویروس کرونا، نامه ای به نیروهای سیاسی عراق فرستاد

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق، نامه ای به نیروهای سیاسی در خصوص اختلافات موجود از جمله در قطعیت بخشیدن به موضوع نخست وزیری عراق، فرستاد.

میدل ایست نیوز: «قیس الخزعلی»، دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق، امروز شنبه 21 مارس، نامه ای به نیروهای سیاسی در خصوص اختلافات موجود از جمله در قطعیت بخشیدن به موضوع نخست وزیری عراق، فرستاد.

وی همچنین در میان این اوضاع سخت سیاسی، نسبت به افزایش خطر ویروس کرونا در عراق هشدار داد.

الخزعلی در سخنان خود که توسط دفتر اطلاع رسانی وی منتشر شد، گفت: «عقلانی نیست که ما در معرض خطر مرگ قرار داشته باشیم و نیروهای سیاسی مشغول انتخاب نامزد جایگزین باشند، اختلافات موجود میان نیروهای سیاسی نیز نشان دهنده این است که موضوع نخست وزیری عراق به سرعت پایان نخواهد یافت.»

وی در ادامه افزود: «ملت ما امروز در شرایط بسیار حساس و خطرناکی به سر می برد که با چشم پوشی از سایر تهدیدها، یک تهدید اساسی است.»

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق ادامه داد: «در اثر انتشار ویروس کرونا، کاهش عمدی قیمت های نفت صورت گرفته که بودجه تصویب نشده کشور را تهدید می کند.»

الخزعلی بیان کرد که همه کارشناسان، تاکید می کنند که دوره آینده مهم ترین و خطرناک ترین دوره در پیروزی یا شکست در مقابله با ویروس کرونا، است.

وی تاکید کرد که وضعیت کنونی ایجاب می کند که دولت فعلی اختیاراتی فوق العاده داشته باشد تا بتواند مساله این ویروس را از طریق اعلام وضعیت اضطراری حل کند.

وی همچنین اشاره کرد که برای اینکه متهم به درخواست برای باقی ماندن دولت فعلی نشود، می توان به توافقی سیاسی برای ادامه فعالیت دولت فعلی تا پایان تهدید ویروس کرونا، رسید و از این فرصت برای تکمیل مذاکرات انتخاب نخست وزیر جایگزین و مطرح کردن وی به پارلمان عراق پس از پایان تهدید کرونا استفاده کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا