اجتماعیسرخط خبرها

3 کشور عربی تاکنون به صورت رسمی هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام نکردند

3 کشور عربی که درگیر جنگ بوده و زیر ساخت های بهداشتی قوی ندارند، تاکنون به صورت رسمی هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام نکردند.

میدل ایست نیوز: 3 کشور عربی که درگیر جنگ بوده و زیر ساخت های بهداشتی قوی ندارند، تاکنون به صورت رسمی هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را اعلام نکرده اند.

این 3 کشور، سوریه، یمن و لیبی است که بدون شک عدم اعلام رسمی تشخیص موارد ابتلا به ویروس کرونا، به معنای خالی بودن این کشورها از مبتلایان احتمالی نیست.

وزارت بهداشت سوریه تاکید کرد که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده است و مقامات نیز برخی مصوبات برای جلوگیری از انتشار این ویروس اتخاذ کردند.

در همین راستا، دانشگاه ها، مدارس و آموزشگاه های فنی عمومی و خصوصی بسته شدند، قهوه خانه ها و رستوران ها تعطیل شدند و همه فعالیت ها و تجمعات ورزشی و فرهنگی متوقف شدند.

در یمن نیز، «ناصر باعوم»، وزیر بهداشت اعلام کرد که همه مسافران ورودی به کشور، آزمایش شدند و هیچ موردی از ابتلا به این بیماری ثبت نشد.

مقامات یمن مجموعه مصوباتی برای مبارزه با این ویروس صادر کردند که بارزترین آن به تعلیق در آوردن تمامی پروازها به مدت دو هفته است.

در لیبی نیز، «بدر الدین النجار»، رئیس مرکز ملی مبارزه با بیماری ها، اعلام کرد که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا، در کشور ثبت نشده اما لیبی در وضعیت خوبی برای مقابله با آن نیست.

دولت وفاق ملی لیبی نیز در این زمینه اعلام کرد که 360 میلیون دلار برای مقابله با این بیماری در صورت مبتلا شدن شهروندان به آن اختصاص داده است.

منبع
نبض

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا