خبر اولسیاسی

رایزنی «عدنان الزرفی» با سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت در بغداد

«عدنان الزرفی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق با سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت شامل ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عدنان الزرفی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق با سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت شامل ایالات متحده امریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق، الزرفی امروز در مقر اقامت خود با سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد دیدار کرد، در این دیدار درباره سلسله بحران‌های پیش‌روی عراق، کشورهای منطقه و جهان در سایه مخاطرات بهداشتی ناشی از انتشار ویروس کرونا و بحران اقتصادی به وجود آمده به دلیل کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی و نیز آینده مناسبات بین المللی در پرتو پیامدهای مخاطره‌انگیز دو چالش ذکر شده رایزنی شد.

در این نشست همچنین وضعیت سیاسی عراق و تازه‌ترین تحولات این کشور در سایه تاخیر در تشکیل دولت بررسی شد.

الزرفی در این دیدار به بیان دیدگاه‌های خود در قبال تشکیل دولت ملی پرداخت و خطاب به سفرای پنج کشور یاد شده اظهار داشت: دولت آتی نماینده همه طیف‌های مختلف عراقی بوده و ضمن داشتن ویژگی شایستگی، قادر به مقابله مسئولانه با بحران‌های بین‌المللی و خارجی خواهد بود.

نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق در پایان بر لزوم پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان و تحصن‌کنندگان در شهرهای مرکزی و جنوبی عراق، از میان برداشتن نمودها و ظواهر مسلحانه، انحصار سلاح در دست دولت در راستای حفظ اقتدار و صیانت از حاکمیت عراق و نیز برگزاری انتخابات زودهنگام، آزاد و سالم با همکاری سازمان ملل به گونه‌ای که حضور عادلانه و شفافانه همه طیف‌های عراقی به دور از به حاشیه راندن آنها تضمین شود، تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا