خبر اولسیاسی

ائتلاف بین المللی ضد داعش پایگاه هوایی «القیاره» را به نیروهای عراقی تحویل داد+تصاویر

ائتلاف بین المللی ضد داعش، اعلام کرد که صدها سرباز و مستشار نظامی این ائتلاف در خاک عراق، از این کشور خارج شدند و مقرهای ائتلاف در پایگاه های نظامی عراق را به وزارت دفاع تحویل دادند.

میدل ایست نیوز: ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق و سوریه به رهبری آمریکا، امروز پنجشنبه، 26 مارس، اعلام کرد که صدها سرباز و مستشار نظامی این ائتلاف در خاک عراق، از این کشور خارج شدند و مقرهای ائتلاف در پایگاه های نظامی عراق را به وزارت دفاع تحویل دادند.

«مایلز کاگینز»، سخنگوی ائتلاف بین المللی با انتشار توئیتی گفت: «حضور هیأت های ائتلاف بین المللی در عراق، با دعوت رسمی دولت عراق فقط برای شکست باقیمانده های داعش بوده است.»

وی افزود: «فرماندهی نیروهای ائتلاف بین المللی مقرهای این ائتلاف در پایگاه های عراق را به وزارت دفاع تحویل می دهد و صدها سرباز و مستشار نظامی عراق را موقتاً برای حفظ سلامتی خود از ویروس کرونا ترک می کنند.»

در همین راستا، ائتلاف بین المللی پایگاه هوایی «القیارة» در جنوب موصل در استان نینوی را به نیروهای امنیتی عراق تحویل داد.

تحویل پایگاه القیاره به صورت رسمی و با حضور فرماندهان نظامی دو طرف انجام شد.

پیش از این دفتر سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، دیروز چهارشنبه 25 مارس خبر خروج نیروهای نظامی فرانسه از عراق را اعلام کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا