اجتماعیسرخط خبرها

وزیر بهداشت عراق: اگر مردم به محدودیت ها پایبند بمانند یک ماهه از بحران کرونا عبور می کنیم

«جعفر علاوی» گفت که بودجه کافی برای مبارزه با این ویروس در اختیار کمیته بحران قرار داده شده و در حال حاضر این کمیته نیاز خاصی ندارد.

میدل ایست نیوز: «جعفر علاوی»، وزیر بهداشت عراق، تأکید کرد که وضعیت ویروس کرونا در عراق کنترل شده است و افزود که آمارهای اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت همچنان با واقعیت مطابقت زیادی دارد.

وی در مصاحبه با یک شبکه داخلی عراقی گفت که آمار وزارت بهداشت عراق با واقعیت شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی مطابقت دارد به این معنا که موارد شناسایی نشده چندان زیاد نیست و افزود که این آمار تحت نظارت شدید سازمان بهداشت جهانی است.

وی افزود که بودجه کافی برای مبارزه با این ویروس در اختیار کمیته بحران قرار داده شده و در حال حاضر این کمیته نیاز خاصی ندارد و تنها مسئله ضرورت امدادرسانی به خانواده های ضعیف و اقشار کم درآمد در مواجهه با تبعات اقتصادی ناشی از تعطیلی کشور است.

او گفت که اگر مردم با محدودیت های اعمال شده همکاری کنند و به آن پایبند بمانند عراق می تواند ظرف یک ماه از بحران عبور کند و در غیر این صورت وضعیت کاملا از کنترل خارج خواهد شد و باید حالت فوق العاده اعلام کرد.

علاوی گفت که احتمالا منع آمدوشد برای یک ماه دیگر تمدید می شود و افزود که این تمدید تأثیر سرنوشت ساز در جلوگیری از انتشار ویروس دارد.

وی افزود که این وزارتخانه از پزشکانی که پیشتر دوره های تخصصی جلوگیری از آنفلوانزای خوکی دیده بودند استفاده کرده است.

وزیر بهداشت عراق همچنین درباره کمک های جامعه جهانی به این کشور گفت که چین کمک های فراموش نشدنی ای به عراق کرد که شامل تجهیزات و تیم پزشکی و مشورت های بهداشتی و دستگاه های فوق پیشرفته ارتباطی از شرکت هواوی می شد که با آن ارتباط واحدهای سراسر کشور با وزارت بهداشت در بغداد و همچنین ارتباط اتاق های عمل با بیمارستان های پیشرفته غربی برقرار شد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا