سرخط خبرها

تشدید تدابیر امنیتی قسد و نیروهای ائتلاف در حسکه پس از فرار تعدادی از زندانیان داعشی

از روز گذشته گشت نیروهای نظامی و ایست‌های بازرسی در منطقه حسکه افزایش یافته و بسیاری از محله‌ها و مناطق بازرسی شده است.

میدل ایست نیوز: شهر حسکه در شمال شرقی سوریه از عصر یکشنبه (29 مارس) شاهد آماده‌باش نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش و گروه‌های شبه‌نظامی یگان‌های مدافع خلق کرد در پی شورش زندانیان داعش در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است.

منابع نزدیک به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) خبر داده اند که از روز گذشته گشت نیروهای نظامی و ایست‌های بازرسی در منطقه حسکه افزایش یافته و بسیاری از محله‌ها و مناطق بازرسی شده است.

این اقدامات پس از آن صورت گرفته که شماری از تروریست‌های داعش از زندان الصناعه در حومه حسکه فرار کرده‌اند.

به گفته این منابع تروریست‌های داعش پس از شورش توانستند درهای زندان را بشکنند و دیوار را خراب کنند و دوربین‌های مداربسته را از کار بیندازند و فرار کنند.

این منابع افزوده‌اند که این شروش پس از آن آغاز شد که زندانیان خواستار دیدار با نماینده‌ای ازجانب سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی برای توضیح وضعیتشان در زندان و در میان گذاشتن نگرانی‌شان از شیوع ویروس کرونا شدند.

به گفته این منابع، حدود 5 هزار زندانی داعشی با حدود 50 تابعیت که اکثرا غیر سوریه‌ای هستند و ازجمله چند شخصیت برجسته داعشی در این زندان نگه‌داری می‌شوند.

علاوه بر نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای ائتلاف، ارتش سوریه نیز گشت نظامی خود در اطراف شهر درباسیه در حومه شمال حسکه را شدت بخشیده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا