سرخط خبرهاسیاسی

عدنان الزرفی: دولت آتی برای بستن نهایی پرونده مهاجران و بازسازی شهرهای ویران شده، تلاش خواهد کرد

نخست وزیر مامور به تشکیل دولت جدید عراق، بر عزم دولت آینده عراق برای بستن نهائی پرونده مهاجران عراقی همزمان با بازسازی شهرهای ویران شده و تامین مقتضیات صلح داخلی و همزیستی مشترک تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «عدنان الزرفی»، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت جدید عراق، بر عزم دولت آینده عراق برای بستن نهائی پرونده مهاجران عراقی همزمان با بازسازی شهرهای ویران شده و تامین مقتضیات صلح داخلی و همزیستی مشترک تاکید کرد.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی الزرفی آمده است که وی امروز چهارشنبه، در دفتر خود در بغداد، با «نوفل بهاء موسی»، وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق و «مصطفی الهیتی»، رئیس صندوق بازسازی عراق دیدار کرد.

الزرفی از قصد خود برای آغاز یک موج ملی بزرگ برای اقدام به خدمات اساسی و طرح های حیاتی در کل عراق خبر داد.

وی همچنین به تشویق های سفرای کشور های عضو دائم شورای امنیت و اعضای اتحادیه اروپا برای مشارکت در حمایت و تامین مالی صندوق بازسازی برای گسترش طرح های توسعه ای و خدماتی اشاره کرد.

از طرفی دیگر در این دیدار وزیر مهاجرت و امور مهاجران عراق نیز آخرین تحولات نقشه مناطق حضور مهاجران در عراق و خارج از آن را به همراه موانعی که مانع از بازگشت آنها به شهرها و روستاهایشان می شود، به اطلاع نخست وزیر مامور به تشکیل دولت عراق رساند.

الهیتی نیز گزارش مفصلی از نقشه ها و برنامه های صندوق بازسازی عراق در پرونده بازسازی شهرهای ویران شده در پی اشغال آنها توسط داعش و حجم طرح های اجرا شده در استان های دیالی، الانبار، صلاح الدین و نینوی ارائه کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا