سرخط خبرهاسیاسی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران: اقدامات اخیر علیه پایگاه امریکایی عکس العمل طبیعی مردم عراق است و هیچ ربطی به ایران ندارد

سرلشکر باقری تصریح کرد که ایران فعالیت‌های امریکا در منطقه را کاملاً زیر نظر دارد و در مجموعه جمع آوری اطلاعات همه این فعالیت‌ها ثبت و در لحظه دنبال می‌شود.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «محمدحسین باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا گفت: اگر کوچک‌ترین نظر سوء به امنیت ایران داشته باشند با شدیدترین عکس العمل‌ها مواجه می‌شوند.

باقری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای ایران، با اشاره به تحرکات نظامی آمریکا در عراق و خلیج گفت: «اگر کوچک‌ترین چشمداشت، اقدام یا نظر سوء به امنیت کشور ما داشته باشند با شدیدترین عکس العمل‌ها مواجه خواهند شد».

او تصریح کرد که ایران این فعالیت‌ها را کاملاً زیر نظر دارد و در مجموعه جمع آوری اطلاعات همه این فعالیت‌ها ثبت و در لحظه دنبال می‌شود.

وی افزود که فعالیت نظامی آمریکا در عراق و خلیج در فضای رسانه‌ای وابسته به امریکایی‌ها نیز به شکل انبوهی در حال خبرپراکنی بر ضد نیرو‌های مقاومت در عراق و الحشد الشعبی است.

باقری با تاکید بر اینکه ایران این تحرکات و فعالیت‌ها را با دقت زیر نظر دارد، گفت: مجموعه‌های دفاعی کشور با هوشیاری کامل مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی را رصد می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران افزود: اقداماتی که در هفته‌های اخیر در عراق ضد پایگاه‌های امریکایی شده، «عکس العمل‌های طبیعی مردم عراق و نیرو‌های مقاومت در برابر اقدام شیطانی امریکایی‌ها در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس فرمانده نیرو‌های مقاومت عراق است و هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد و به طور قطع ارتباط این حملات به ایران که امریکایی‌ها آن را اعلام می‌کنند، همگی فرافکنی است».

سرلشکر باقری تصریح کرد: امریکایی‌ها به خوبی می‌دانند مردم منطقه از جمله مردم عراق با حضور نظامی آن‌ها در این کشور‌ها مخالف هستند و این هم عکس العمل طبیعی آن‌ها به حضور غیر قانونی نظامیان امریکایی در منطقه است.

منبع
خبرگزاری صدا و سیمای ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا