خبر اولسیاسی

الزرفی چهار محور اصلی فعالیت دولتش را اعلام کرد/ «از مأموریت خود کوتاه نخواهم آمد»

نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که از مأموریت خود برای تشکیل دولت جدید عراق انصراف نخواهد داد.

میدل ایست نیوز: «عدنان الزرفی»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که از مأموریت خود برای تشکیل دولت جدید عراق انصراف نخواهد داد.

الزرفی بامداد شنبه (4 آوریل) با صدور بیانیه ای در صفحه رسمی خود در فیسبوک نوشت که در چارچوبی کاملا قانونی مأمور تشکیل کابینه شده و رایزنی هایش تا زمان تشکیل کابینه و معرفی وزرا به مجلس ادامه خواهد داشت.

وی افزود که امروز برنامه دولتش را همراه با درخواست رسمی تشکیل جلسه رأی اعتماد به مجلس خواهد داد و تأکید کرد که با رایزنی تشکل های سیاسی دولتی ملی تشکیل می دهد که مشروعیتش را از مجلس خواهد گرفت و خواسته های ملت را عملی خواهد ساخت.

الزرفی تأکید کرد که دولتش در چهار محور مهم فعالیت خواهد کرد: نخست ایجاد راه حل های واقعی برای بحران مالی در کشور، دوم سلطه قانون و اقتدار دولت، سوم اجرای انتخابات آزاد و شفاف، چهارم برقراری روابط متعادل بین المللی برای ایجاد عراق قدرتمند اعتدال گرا.

وی همچنین تأکید کرد که از مأموریت تشکیل کابینه انصراف نخواهد داد و از این مأموریت که به صورت قانونی به وی واگذار شده عقب نشینی نخواهد کرد و افراد و نیروهای سیاسی و اجتماعی را که از وی حمایت کردند ناامید نخواهد ساخت.

او گفت که انتخاب با اعضای مجلس و تشکل های سیاسی ملی است که به وی رأی اعتماد دهند و بدین ترتیب حمایت ملت را جلب و متناسب با نظر مرجعیت جهت عمل کنند.

پیش از این یک منبع آگاه به «السومریه نیوز» گفت که الزرفی روز شنبه از مجلس خواهد خواست که زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه را در هفته آینده مشخص کند.

همزمان «امجد العقابی»، نماینده مجلس از ائتلاف سائرون (به رهبری سید مقتدی صدر) خبر داد که جلسه رأی اعتماد به کابینه الزرفی هفته آینده برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا