خبر اولسیاسی

استقبال رسمی اقلیم کردستان از معرفی «مصطفی الکاظمی» به نامزدی نخست‌وزیری

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای از معرفی «مصطفی الکاظمی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری حمایت کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای از معرفی «مصطفی الکاظمی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری حمایت کرد.

در بیانیه رئیس اقلیم کردستان آمده است: کشورمان عراق با شرایط و چالش‌های دشواری روبه رو است، این شرایط مستلزم آن است که گروه‌ها و طرف‌های سیاسی اختلافات خود را پشت سر نهاده و در توافق بر سر سازوکار تشکیل دولت فدرال بر اساس اصول قانون اساسی و توافقی واقعی تسریع کنند، توافقی که ضامن ثبات دولت و اجرای تعهداتش باشد که از جمله مهم‌ترین آن در مرحله کنونی به ایستادگی در برابر چالش‌ها و بحران‌های پیچیده‌ای مربوط می شود که عراق با آن دست به گریبان است.

ریاست اقلیم کردستان عراق در ادامه ضمن تاکید بر باور خود نسبت به ثبات سیاسی و امنیتی عراق و تلاش مجدانه در راستای آن، اظهار داشت:این امر نیازمند تشکیل دولت جدید با حمایت همه طرف‌های ملی است، در همین راستا ما از معرفی «مصطفی الکاظمی» برای تصدی منصب نخست‌وزیری از سوی گروه‌های سیاسی شیعی استقبال می کنیم و از همگان می خواهیم از وی حمایت کنند تا هر چه سریع‌تر وی به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی شود و دولت را تشکیل دهد.

ائتلاف «القوی العراقیة» به ریاست «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق پیشتر با صدور بیانیه‌ای، حمایت خود از نامزدی «مصطفی الکاظمی»، رئیس اطلاعات ملی عراق، برای نخست وزیری دولت جدید عراق را اعلام کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا