خبر اولسیاسی

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا در مقابل اطلاعاتی از شیخ «محمد الکوثرانی»+عکس

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته، با صدور بیانیه ای از جایزه 10 میلیون دلاری در مقابل اطلاعاتی از الکوثرانی و یا فعالیت های وی، خبر داد.

میدل ایست نیوز: واشنگتن، جایزه 10 میلیون دلاری در مقابل اطلاعاتی از شیخ «محمد الکوثرانی»، نماینده حزب الله لبنان در عراق که از نزدیکان سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران بود، تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که الکوثرانی، شخصی است که برخی فعالیت ها در زمینه هماهنگی سیاسی میان گروه های شبه نظامی متحد با ایران را بر عهده دارد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده: «الکوثرانی، در زمینه آسان سازی فعالیت های گروه های خارج از تسلط دولت عراق عمل می کند، تظاهرات را با خشونت سرکوب کرده و در حمله به هیأت های دیپلماتیک خارجی و برخی فعالیت های مجرمانه سازمان یافته در گستره ای وسیع دست دارد.»

بیانیه وزارت خارجه آمریکا اشاره دارد که این جایزه 10 میلیون دلاری در مقابل اطلاعاتی از فعالیت های الکوثرانی و شبکه های مرتبط با وی و یا همراهان وی در چارچوب تلاش ها برای از بین بردن سازوکارهای مالی حزب الله لبنان اعطا می شود.

پیش از این ایالات متحده آمریکا، الکوثرانی را در سال 2013 در فهرست تروریستی خود به اتهام تامین مالی گروه های مسلح عراق و کمک به انتقال سربازان عراقی به سوریه برای حمایت از نیروهای دولت سوریه، قرار داده بود.

منبع
الغد پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا