اجتماعیخبر اول

اعلام وضعیت اضطراری به مدت 3 ماه در عراق برای مقابله با ویروس کرونا

نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس کمیته بحران پارلمان، از اجرای طرح اضطراری در عراق به مدت 3 ماه برای کنترل انتشار ویروس کرونا خبر داد.

میدل ایست نیوز: «حسن الکعبی» نایب رئیس اول پارلمان عراق و رئیس کمیته بحران پارلمان، امروز سه شنبه 14 آوریل، از اجرای طرح اضطراری در عراق به مدت 3 ماه برای کنترل انتشار ویروس کرونا خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه خطر هنوز در عراق وجود دارد در گفتگویی با «المعلومه»، گفت: «طرح اضطراری باید کاهش تجمعات شهروندان در مناطق مردمی را با اعمال امنیت و سلطه قانون در بر داشته باشد.»

الکعبی تاکید کرد که عراق هم چنان در معرض خطر است و سخن گفتن از کاهش خطر این ویروس در عراق حقیقی و دقیق نیست.

نایب رئیس اول پارلمان افزود: «عراق از کاهش دستگاه های تشخیص مبتلایان و افراد مشکوک به ابتلا رنج می برد از آنجا که 4 دستگاه در کل کشور با جمعیت نزدیک به 40 میلیون نفر وجود دارد.»

وی توضیح داد که در منطقه «الرصافة» افرادی نیازمند وجود دارند که از کوچکی منازل و کمبود خدمات شهری رنج می برند که این امر ممکن است موجب افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا شود.

الکعبی با اشاره به ضعیف بودن همکاری در این منطقه اشاره کرد که با وجود حضور نیروهای امنیتی شامل پلیس و ارتش، اهالی این منطقه به قانون منع آمد و شد پایبند نبودند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا