خبر اولسیاسی

ائتلاف فتح: انتخاب «عدنان الزرفی» نتیجه توطئه امریکا و امارات بود/ انحصار سلاح به دست دولت پس از خروج نیروهای امریکایی حاصل می شود

او بر اهمیت اقتدار دولت و انحصار سلاح به دست حکومت تأکید کرد و گفت که این مهم جز با اخراج نیروهای خارجی رخ نخواهد داد.

میدل ایست نیوز: «حامد الموسوی»، نماینده مجلس عراق و از سران ائتلاف فتح (شاخه نظامی الحشد الشعبی) در نامه‌ای سرگشاده درباره اجماع نیروهای سیاسی کشور بر سر مأموریت «مصطفی الکاظمی» برای نخست‌وزیری، به گروه‌های مسلح ضد امریکایی توضیحاتی ارائه کرد.

او در این بیانیه که در ساعات پایانی روز سه‌شنبه (14 آوریل) منتشر شده تأکید کرد که انتخاب الکاظمی پس از تلاش های بسیار و رویارویی با چالش های سخت بوده و «ملت عراق از حجم توطئه‌های پی در پی و چالش های رو به رشد دربرابر عراق باخبر است و جنگ با کرونا آخرین این چالش‌ها نخواهد بود».

وی افزود که در همین راستا لازم می‌داند که نکاتی را برای گروه‌های مسلح «مقاومت ملی» روشن کند و تأکید کرد که بر کسی پوشیده نیست که چه توطئه‌هایی از داخل و خارج با هدف ویران کردن عراق و تغییر معادله قدرت در آن طراحی می‌شود و تازه‌ترین مورد آن مأمور کردن «عدنان الزرفی» به نخست‌وزیری خارج از چارچوب های قانونی بوده است.

او افزود که این انتخاب تلاش برای آشوب‌افکنی در کشور «از راه برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده بود که رئیس‌جمهور عراق و رئیس دادگاه فدرال تحت فشار امریکا به آن تن دادند و این اقدام با مانورهای نظامی اجراشده در امارات همراه شد که یکی از شرکای تأثیرگذار در این توطئه بود اما در نهایت این توطئه شکست خورد».

الوسوی ادامه داد که «گروه‌های مقاومت ملی» حد بالایی از خویشتنداری را نشان دادند و نگذاشتند که نقشه امریکا عملی شود که هدف از آن ایجاد تنشی بود که به درگیری مستقیم بینجامد و در نهایت دستاویز لازم برای تقویت حضور نظامی امریکا در عراق را تأمین کند و به کشور آسیب بزند و ابراز امیدواری کرد که امروز نیز که امریکا در حال نصب سامانه‌های دفاعی پاتریوت است این نیروها همچنان به خویشتنداری ادامه دهند و اجازه دهند که تلاش‌های سیاسی برای تحمیل حاکمیت ارضی عراق ادامه پیدا کند.

او بر اهمیت اقتدار دولت و انحصار سلاح به دست حکومت تأکید کرد و گفت که این مهم جز با اخراج نیروهای خارجی رخ نخواهد دادو فقط در آن صورت است که همه به سلطه حکومت تن می‌دهند و امریکا و بدخواهان عراق همیشه خواستار ضعیف بودن عراق بوده‌اند.

وی ادامه داد که در این راستا لازم بود که تلاش‌های ملی ضامن حقوق قانونی تشکل بزرگ‌تر مجلس به موفقیت انجامد و دولتی تشکیل شود که خواسته‌های ملت را تأمین کند و کشور را از میدان جنگ و منطقه اجرای نقشه‌های امریکا خارج کند و با همین نگاه «به شرکای سیاسی پیغام دادیم که آماده حمایت از مصطفی الکاظمی و دادن فرصت کافی به وی برای انتخاب دولتی توانمند که بتواند منافع عالی عراق را تأمین و به مشکلات پیچیده داخلی و خارجی و از همه مهم‌تر حاکمیت ملی و ادامه روند اجرای مصوبه اخراج نیروهای امریکایی رسیدگی کند هستیم».

او افزود که این اهداف جز با اجماع ملی به دست نمی‌آید و اولویت نخست‌وزیر باید آغاز مذاکرات فوری با طرف امریکایی برای ترک عراق باشد.

منبع
شفق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا