سرخط خبرها

وزارت خارجه عراق ضمن محکومیت حمله به عراق، توقف این حملات را خواستار شد

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه را به واسطه یک پهپاد ارتش این کشور، در صبح روز 15 آوریل محکوم می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق، امروز پنجشنبه 16 آوریل، حمله ترکیه به اردوگاه پناهجویان در شهر «مخمور»، در استان نینوا را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فرماندهی پدافند هوایی عراق، نقض حریم هوایی عراق توسط ترکیه را به واسطه یک پهپاد ارتش این کشور، در صبح روز گذشته 15 آوریل رصد کرد.

در ادامه بیانیه آمده که یک اردوگاه پناهجویان در نزدیکی شهر مخمور هدف حمله این پهپاد قرار گرفت که منجر به قربانی شدن دو زن از ساکنان این اردوگاه شد.

وزارت امور خارجه عراق با لحنی تند و شدید، این حملات و تجاوز ترکیه به عراق که نقض حاکمیت عراق است و با اصول حسن همواری در منافات دارد و نقض شدید قانون بین المللی و بشری و احکام میثاق نامه سازمان ملل متحد محسوب می شود را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق خواستار توقف حمله به مناطق عراق و احترام به حاکمیت این کشور و همکاری برای تضمین امنیت مرزها شد و اعلام کرد که حملات پی  در پی از طرف ترکیه به خاک عراق، هیچ تاثیری در تضمین امنیت ترکیه نخواهد داشت و به نفع امنیت و ثبات منطقه نیست.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا