سرخط خبرهاسیاسی

تأکید ائتلاف بین المللی بر ادامه جنگ با داعش در عراق و سوریه

مدیران سیاسی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در جلسه ای بر تعهد مشترک خود به ادامه جنگ با تروریست های داعش و حفظ وحدت هدف در عراق و سوریه تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: مدیران سیاسی مجموعه کوچک تر ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در جلسه ای بر تعهد مشترک خود به ادامه جنگ با تروریست های داعش و حفظ وحدت هدف در عراق و سوریه تأکید کردند.

براساس بیانیه وزارت خارجه امریکا، در این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد، حاضران بر حفظ بیشترین فشار بر داعش با وجود چالش های جدی موجود ازجمله موضوع شیوع ویروس کووید ـ 19 (کرونا) با هدف تحقق نابودی کامل این گروه تروریستی در عراق و سوریه و همچنین هشیاری نسبت به فعالیت های آن در دیگر نقاط دنیا تأکید کردند.

این بیانیه افزوده که حاضران در این جلسه بر اهمیت حفظ وسایل و تجهیزات نظامی و غیر نظامی کافی و همچنین ادامه حمایت از شرکا در نیروهای مشروع در عراق و سوریه در کنار تلاش های امنیتی دسته جمعی تأکید کرده اند.

این بیانیه همچنین بر نقش آموزشی عملیات امریکا علیه گروه تروریستی داعش که اخیرا به صورت موقت به تعلیق درآمده و بر ازسرگیری آن در شرایط مناسب تأکید کرده اند و خواستار افزایش انواع کمک ها و حمایت از ثبات مناطق آزادشده از چنگ داعش شده و بر اهمیت تضمین حاکمیت ارضی عراق تأکید کرده اند.

آنان همچنین بر همبستگی و عزم خلل ناپذیر خود در جنگ با داعش در عراق و سوریه در حین بحران جهانی در عرصه سلامت تأکید کرده و افزوده اند که منتظر برگزاری نشست وزارتی ائتلاف بین المللی در ایتالیا پس از تأمین شرایط مناسب خواهند بود و تا آن زمان به صورت مجازی به تماس های خود ادامه خواهند داد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا