اقتصادیخبر اول

آمریکا، سه کشور را به عراق برای واردات انرژی بجای ایران، پیشنهاد کرد

یک کارشناس نفتی، از پیشنهاد آمریکا برای خارج کردن عراق از بحران انرژی و واردات گاز از برخی کشورها به جای ایران، خبر داد.

میدل ایست نیوز: «فاضل الدباس»، کارشناس نفتی، از پیشنهاد آمریکا برای خارج کردن عراق از بحران انرژی و واردات گاز از برخی کشورها بجای ایران، خبر داد.

الدباس در گفتگویی با «شفق نیوز»، گفت: «مهلت معافیت عراق از واردات گاز ایران، در پایان ماه جاری به پایان می رسد و هیچ راه حل جایگزینی برای خروج از این بحران پیدا نشده است.»

وی افزود: «دولت آمریکا، به دولت عراق، لزوم ایجاد راه حل های جایگزین برای واردات انرژی و گاز از ایران را خبر داده بود و برخی کشورها از جمله مصر، عربستان و امارات را برای واردات انرژی به جای ایران، پیشنهاد کرد.»

الدباس بیان کرد، تاکنون هیچ تصمیمی از سوی دولت عراق اتخاذ نشده به خصوص که ما در حال نزدیک شدن به تابستان و درگیری با بحران کرونا هستیم.

پیشتر آمریکا تصمیم به معافیت عراق از واردات انرژی از ایران گرفته بود که مدت این معافیت از 120 و 90 روز به 45 روز و در آخرین مرحله به 30 روز یعنی تا پایان ماه جاری کاهش یافت.

آمریکا، معافیت عراق از واردات انرژی از ایران را به شرط اقدامات بغداد برای کاهش اتکا به ایران در مساله انرژی تمدید کرد.

به گفته یک مسئول عراقی، در صورت عدم تمدید معافیت عراق از واردات انرژی از ایران، عراق یا باید واردات گاز و برق از ایران را متوقف کند یا با ادامه واردات انرژی از ایران، توسط آمریکا تحریم شود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا