سرخط خبرهاسیاسی

تاکید «برهم صالح» در دیدار با هیات کُرد بر لزوم رایزنی با همه طرف‌های سیاسی در تشکیل دولت جدید

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با هیات کُردی بر لزوم رایزنی با همه طرف‌های سیاسی برای تشکیل دولت آتی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با هیات کُردی بر لزوم رایزنی با همه طرف‌های سیاسی برای تشکیل دولت آتی تاکید کرد.

برهم صالح امروز در دیدار با هیات اعزامی اقلیم کردستان به ریاست «آوات شیخ جناب»، وزیر داریی دولت محلی اقلیم که در کاخ السلام بغداد برگزار شد، بر لزوم مشورت و هماهنگی میان همه طرف‌ها و گروه‌های سیاسی در تشکیل دولت جدید تاکید و عنوان کرد این دولت باید نماینده همه مردم عراق بوده و قادر به پاسخگویی به مطالبات مشروع مردم و تحقق اصلاحات مطلوب باشد.

رئیس جمهوری در ادامه بر اهمیت استناد به قانون اساسی و منافع ملی در حل و فصل مسائل روی زمین مانده میان دولت فدرال و دولت محلی اقلیم و نیز دستیابی به دیدگاهی مشترک برای هموار کردن موانع موجود در مسیر ارائه خدمات ضروری و حفظ حقوق همه مردم عراق تاکید کرد.

از سوی دیگر، هیات اقلیم کردستان بر تمایل اربیل برای یافتن تفاهمات مشترک با دولت فدرال در همه مسائل مورد اختلاف در راستای نهادینه‌سازی همکاری و تلاش مشترک برای پشت سر نهادن شرایط کنونی عراق تاکید کرد.

طرفین همچنین در این دیدار درباره راهکارهای مقابله با ویروس کرونا و هماهنگی مشترک برای جلوگیری از شیوع این بیماری و لزوم پایبندی به دستورالعمل‌های بهداشتی و پشتیبانی از کادر پزشکی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا