خبر اولسیاسی

درگیری میان تظاهرات کنندگان و نیروهای وابسته به نیروی ضد شورش در نزدیکی میدان «الخلانی» بغداد

تظاهرات در نزدیکی میدان الخلانی بغداد، میان تظاهرات کنندگان و نیروهای وابسته به نیروی ضد شورش با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان به خشونت کشیده شد.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی، امروز سه شنبه، 21 آوریل از وقوع درگیری هایی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای وابسته به نیروی ضد شورش در نزدیکی میدان «الخلانی» بغداد، خبر داد.

این منبع در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم»، گفت: «درگیری هایی میان تظاهرات کنندگان و نیروهای وابسته به نیروی ضد شورش در نزدیکی میدان الخلانی و در کوچه های خیابان «الخلفاء» شکل گرفت که در نهایت نیروهای مذکور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از شلیک مستقیم استفاده کردند.»

همزمان با این درگیری ها فیلم هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که به صورت زنده درگیری های مذکور را نشان داده و از زخمی شدن دو تن از تظاهرات کنندگان و متصاعد شدن دود ناشی از آتش زدن لاستیک خودرو در میدان الخلانی خبر داد.

به گفته برخی از تظاهرات کنندگان، برخی اشخاص غیر نظامی وابسته به نیروی ضد شورش، در نزدیکی تونل «التحریر» و به سمت میدان الخلانی به تظاهرات کنندگان شلیک کردند.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق، روز گذشته، از اجرای جزئی قانون منع آمد و شد در عراق از امروز خبر داد.

گفتنی است تظاهرات مستمر عراق، از ابتدای اکتبر 2019 آغاز شده است اما با اجرای قانون منع آمد و شد در عراق در مقابله با ویروس کرونا، موقتا متوقف شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا