اجتماعیخبر اول

عربستان: نماز تراویح در حرمین شریفین، بدون حضور نمازگزار و با 5 سلام اقامه خواهد شد

ریاست امور مسجد الحرام و مسجد نبوی، اعلام کرد که با موافقت ملک سلمان، نماز تراویح در حرمین، با 5 سلام و بدون حضور نمازگزاران اقامه خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان، با درخواست رئیس امور حرمین شریفین با اقامه نماز تراویح در حرمین و اقامه آن با 5 سلام موافقت کرد.

«عبدالرحمن السدیس»، ریاست امور مسجد الحرام و مسجد نبوی، امروز چهارشنبه، در حساب توئیتری خود اعلام کرد که با موافقت ملک سلمان، نماز تراویح در حرمین، با 5 سلام و بدون حضور نمازگزاران اقامه خواهد شد.

پیشتر السدیس توضیح داده بود که نماز تراویح در ماه رمضان امسال، بدون حضور نمازگزاران و با فقط 5 سلام اقامه خواهد شد.

تولیت مسجد الحرام و مسجد نبوی هم چنین از تمدید تعلیق و ممنوعیت اقامه نماز جماعت در این مساجد طی ماه رمضان به دلیل شیوع کرونا خبر داد و گفت که این اقدام با هدف حفظ سلامت زائران و در راستای عمل به توصیه کارشناسان انجام می شود.

پیشتر «عبدالعزیز آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان، در خصوص استفتایی درباره برگزاری نماز تراویح در خانه ها اعلام کرد که نماز تراویح امسال در ماه رمضان به خاطر عدم امکان برپایی در مساجد بخاطر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در خانه ها برگزار می شود.

نماز تروایح، نمازی است که اهل سنت در شب های ماه رمضان به جماعت و پس از نماز عشاء با بیست رکعت و ده سلام می خوانند و رسم است که هر شب یک جزء از قرآن در این نمازها تلاوت کنند تا در پایان ماه رمضان قرآن ختم شود.

مقامات عربستان، روز گذشته از کاهش محدودیت های اعمال شده در کشور، در چارچوب قانون منع آمد و شد خبر دادند.

طبق تصمیم مقامات عربستان، آمد و شد از ساعت 9 صبح تا 5 عصر در تمام مناطق و شهرهای عربستان که منع آمد و شد 24 ساعته در آن اجرا نمی شود، مجاز است.

به گزارش وزارت بهداشت عربستان، تاکنون 11631 نفر در عربستان مبتلا به کرونا شدند که از این تعداد 109 نفر جان باختند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا