سرخط خبرها

خلف: امریکا برای نشان دادن حسن نیت شمار نیروهایش در عراق را تا حد زیادی کاهش داده است

«عبدالکریم خلف» گفت که دو کشور در مذاکراتی که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد تعیین جدول زمانی برای خروج کامل نیروهای امریکایی را بررسی خواهند کرد.

میدل ایست نیوز: «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که دولت عراق در اجرای مصوبه مجلس درباره خروج کامل نیروهای امریکایی به موجب توافقی دوجانبه میان عراق و امریکا جدی است.

او در مصاحبه با روزنامه رسمی «الصباح» گفت که نامه مکتوبی که سفیر ایالات متحده به «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور، ارائه کرد نامه ای بسیار سازنده بود که در آن موضوع روابط راهبردی عراق و امریکا در همه عرصه ها با جزئیات کامل مطرح شده بود.

او گفت که عراق با ایالات متحده موضوع خروج نیروهای امریکایی را به صورت جدی و با جزئیات کامل بررسی خواهد کرد.

وی تأکید کرد که ایالات متحده برای نشان دادن حسن نیت خود بسیاری شمار نیروهای خود در عراق را در توافق با دولت عراق کاهش داده و افزود که طرف امریکایی شرایط عراق را درک می کند و نشانه های مثبتی فرستاده است.

خلف گفت که دو کشور در مذاکراتی که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد تعیین جدول زمانی برای خروج کامل نیروهای امریکایی به موجب مصوبه مجلس عراق را بررسی خواهند کرد و این موضوع با توافق طرفین انجام خواهد شد.

او تأکید کرد که درصورت خروج نیروهای امریکایی از عراق، روابط امنیتی میان عراق و ایالات متحده درچاچوب آموزش و تبادل تجربه برقرار خواهد ماند و در این مذاکرات همه روابط در عرصه های اقتصادی و سیاسی و امنیتی و فرهنگی بررسی خواهد شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا