اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

تظاهرات در لبنان در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی به ناامنی کشیده شد+فیلم

اعتراضات در مناطق مختلف لبنان شب گذشته مجددا از سر گرفته شد و منجر به بروز درگیری‌هایی با نیروهای امنیتی شد.

میدل ایست نیوز: اعتراضات در مناطق مختلف لبنان شب گذشته مجددا از سر گرفته شد و منجر به بروز درگیری‌هایی با نیروهای امنیتی شد که تلاش داشتند مسیرهای مسدود شده را بازگشایی کنند.

تظاهرات در شهرهای مختلف لبنان در اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی، گران بودن مواد غذایی و افت شدید ارزش پول ملی که اکنون به پایین‌ترین حد خود یعنی 4 هزار لیره لبنان در مقابب یک دلار رسیده است، شب گذشته منجر به درگیری معترضان با نیروهای امنیتی شد.

در این میان، ممنوعیت آمد و شد و قرنطینه‌های خانگی که از سوی دولت برای مقابله با ویروس کرونا از یک ماه پیش اتخاذ شده است، موجب وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی در این کشور شده است، کشوری که میزان بدهی خارجی آن به بیش از 100 میلیادر دلار رسیده است، مبلغی که دو برابر میزان تولید ناخالص ملی لبنان است.

در همین رابطه، تظاهرات‌کنندگان در شهر طرابلس دست به مسدود کردن خیابان‌های منتهی به میدان النور زدند و تعدادی دیگر نیز اتوبان طرابلس-بیروت را بستند.

از سوی دیگر، معترضان سوار بر موتورسیکلت‌ها و خوردهای شخصی خود در خیابان‌های طرابلس دست به تظاهرات زدند و در مقابل منزل «طلال الحواط»، وزیر ارتباطات تجمع کردند.

گروهی دیگر از معترضان نیز اقدام به شکستن شیشه‌ها و پرتاب بمب‌های صوتی و کوکتل مولوتوف به سمت بسیاری از بانک‌ها کردند که در جریان آن خسارت‌های قابل توجهی به این بانک ‌ها وارد شد.

تظاهرات‌کنندگان در بیروت نیز ضمن مسدود کردن بسیاری از مسیرهای اصلی با نیروهای امنیتی که تلاش داشتند، راه‌ها را باز کنند، درگیر شدند که طی آن 6 تن زخمی شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا