خبر اولسیاسی

در جلسه «هادی العامری» با «سید احمد الصافی» چه گذشت؟

العامری پیشنهادهایی برای پایان دادن به اختلافات داشته که شامل کنار گذاشتن «ابوفدک المحمداوی» از ریاست ستاد حشد بوده است.

میدل ایست نیوز: جدایی گروه های تابع عتبات از سازمان الحشد الشعبی غافلگیری ای سخت برای گروه های مسلحی بود که سلطه اصلی را درون این سازمان به دست دارند، موضوعی که باعث شد «هادی العامری»، رئیس سازمان بدر، یکشنبه شب شخصا به کربلا برود و در دیدار با «سید احمد الصافی»، نماینده مرجعیت عالی شیعه و متولی شرعی عتبه عباسی، از در دلجویی برآید.

یک منبع آگاه به «العالم الجدید» خبر داد که العامری پیشنهادهایی برای پایان دادن به اختلافات داشته که شامل کنار گذاشتن «ابوفدک المحمداوی» از ریاست ستاد حشد می شده است.

این منبع تأکید کرد که العامری افطار یکشنبه (26 آوریل) را نزد الصافی بود و کوشید که او را به دخالت برای متقاعد کردن این نیروها برای تجدید نظر در تصمیمشان برای جدا شدن از سازمان حشد وادارد.

این منبع افزود که العامری تأکید کرده که می داند اختلافات بر سر چیست و پینشهادهایی برای حل آنها دارد.

به گفته این منبع العامری پیشنهاد کرده که برای کاهش تنش ابوفدک المحداوی از ریاست ستاد برکنار شود و دو معاون برای رئیس سازمان حشد تعیین شود که یکی از آنها از نیروهای تابع عتبات باشد تا تعادل مورد نظر تأمین شود و این نیروها در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند.

این منبع تأکید کرده که درباره واکنش الصافی به این پیشنهادها هیچ اطلاعاتی ندارد.

پیش تر نیز یک منبع آگاه به «میدل ایست نیوز» خبر داد که هادی العامری، رهبر سازمان بدر و رئیس ائتلاف فتح (شاخه نظامی الحشد الشعبی) در تماسی تلفنی با سید احمد الصافی برای رفع این کدورت تلاش کرده است.

وی به نماینده مرجعیت در کربلا گفته که در جریان جدایی تیپ های مرجعیت از الحشد الشعبی نبوده است و نمی تواند بپذیرد الحشد الشعبی بدون حضور آنها باشد چرا که الحشد الشعبی مشروعیت و اعتبار خود را از مرجعیت می گیرد.

وی در این تماس تلفنی تاکید کرده است در صورتی که این تیپ ها به الحشد الشعبی برنگردند خود نیز از آن خارج خواهد شد.

العامری همچنین از نماینده مرجعیت زمان خواسته است تا مشکلات به وجود آمده در درون الحشد الشعبی را حل و فصل کند تا زمینه بازگشت تیپ های مرجعیت به آن فراهم شود.

همزمان یک منبع بلندپایه دیگر تأکید کرد که جدا شدن 4 تیپ تابع عتبات از سازمان الحشد الشعبی، 10 گردان دیگر را هم تشویق کرده که تصمیمی مشابه بگیرند.

به گفته این منبع، این 10 گردان شامل گروه هایی شیعی، سنی، ایزدی، ترکمن، و شبکی می شود و علت اصلی آنها برای این تصمیم تلاش برای جلب مشروعیت ازطریق وابستگی به مرجعیت عالی شیعه و همچنین مخالفت آنها با بر عهده گرفتن ریاست ستاد حشد توسط «ابوفدک المحمداوی» است.

این منبع افزوده که این گروه ها که با فتوای مرجعیت شکل گرفته اند، وابستگی گروه های چیرگی یافته بر حشد به ایران را خلاف اهداف اصلی شکل گیری الحشد الشعبی می دانند.

این منبع تأکید کرد که تا وقتی گروه های حزب الله و سازمان بدر و عصائب اهل الحق و سرایا الخراسانی سلطه اصلی را در سازمان حشد داشته باشند، گروه های چهارگانه به حشد برنخواهند گشت.

این منبع همچنین خبر داد که گروه های جدا شده به زودی تشکیلات منسجمی خواهند ساخت و مدیریت آنها به احتمال قوی به «میثم الزیدی»، فرمانده تیپ رزمی العباس که وابسته به عتبه عباسی است برعهده خواهد گرفت.

به گفته این منبع، این اقدام این گروه ها با استقبال گسترده سیاسی و مردمی مواجه شده و به خصوص تظاهرات کنندگان از آن حمایت کرده اند.

منبع
العالم الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا