سرخط خبرها

افزایش روند ناامنی ها در الانبار به دلیل حضور نیروهای آمریکایی در نوار مرزی این استان با سوریه

مسئول سازمان بدر در استان الانبار ضمن اشاره به قصد برخی طرف ها برای اخراج نیروهای الحشد الشعبی از الانبار گفت که افزایش روند ناامنی در الانبار به علت حضور و کنترل نیروهای آمریکایی در برخی مناطق مرزی با سوریه است.

میدل ایست نیوز: «قصی الانباری»، مسئول سازمان بدر در استان الانبار، امروز سه شنبه تاکید کرد که افزایش روند ناامنی در الانبار به علت حضور نیروهای آمریکایی و کنترل آنها بر برخی مناطق مرزی با سوریه است.

وی اشاره کرد که برخی طرف ها قصد دارند با اخراج نیروهای الحشد الشعبی، تسلط نیروهای آمریکایی در آن مناطق را گسترش دهند.

الانباری در گفت وگویی با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «برخی طرف ها تلاش می کنند الحشد الشعبی را از مناطقی در الانبار خارج کننند در حالی که این استان و نوار مرزی آن با سوریه هنوز به الحشد برای متوقف کردن تحرکات تروریست ها نیاز دارد.»

وی در خصوص افزایش روند ناامنی در این استان افزود که نیروهای آمریکایی بر برخی مناطق در الانبار تسلط دارند و اجازه ورود نیروهای امنیتی به این مناطق به خصوص نوار مرزی عراق با سوریه را نمی دهند.

این مسئول سازمان بدر در استان الانبار بیان کرد که نیروهای آمریکایی در نوار مرزی الانبار حضور دارند و هر ناامنی که در این مناطق صورت می گیرد به علت حضور و کنترل آنها بر صحرای موجود در الانبار و برخی مناطق است.

پیش از این «غانم العیفان»، از رهبران الحشد العشائری در استان الانبار، از وجود تحرکات گروه تروریستی داعش در صحرای غرب الانبار خبر داد.

وی گفت که این تحرکات همزمان با برخی مطالبات سیاسی برای خروج نیروهای الحشد الشعبی از استان الانبار افزایش یافت.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا