اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

تلاش سازمان اطلاعات مصر برای احتکار بازار دارو

درخواست اتحادیه داروخانه‌داران قاهره برای توقف پخش آگهی‌های مجموع داروخانه‌های «19011» و «عز الدین» و ممانعت  این دو از رقابت دیگر شرکت‌ها بار دیگر حرف و حدیث‌ها درباره تلاش ارتش و سازمان اطلاعات برای احتکار بخش داروخانه در مصر را پیش کشید.

میدل ایست نیوز: درخواست اتحادیه داروخانه‌داران قاهره برای توقف پخش آگهی‌های مجموع داروخانه‌های «19011» و «عز الدین» و ممانعت  این دو از رقابت دیگر شرکت‌ها بار دیگر حرف و حدیث‌ها درباره تلاش ارتش و سازمان اطلاعات برای احتکار بخش داروخانه در مصر را پیش کشید.

در همین رابطه، منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید تصریح کردند: «مجموع داروخانه‌های 19011 و عزالدین متعلق به سازمان اطلاعات مصر است.»

سازمان اطلاعات مصر اخیرا با پرداخت 360 میلیون پوند به «حاتم رشدی»، صاحب مجموع داروخانه‌های «رشدی» تملک این داروخانه‌ها را در اختیار گرفت.

پایگاه خبری «الیوم السابع» متعلق به سازمان اطلاعات در این باره نوشت علت فروش این داروخانه‌ها توسط حاتم رشدی این بوده است که وی قصد دارد وارد تجربه‌ جدیدی در عرصه تولید دارو شود.

سازمان اطلاعات مصر با خرید این مجموعه داروخانه‌ای علاوه‌ بر در اختیار داشتن داروخانه‌های موسوم به 19011 موفق به تسلط بر 120 شعبه مجموعه داروخانه‌های رشدی شد.

در همین ارتباط، منبعی آگاه به العربی الجدید گفت: «سازمان اطلاعات مصر در آستانه تسلط بر شرکت مصری تجارت دارو قرار دارد. این شرکت، شرکتی دولتی است و در 1965 میلادی تاسیس شده است. از آن تاریخ، این شرکت مسئولیت واردات و توزیع لوازم پزشکی در مصر را برعهده دارد.»

ارتش و سازمان اطلاعات که از گذشته دارای نفوذ و قدرت بسیاری در ساختار سیاسی و دولتی مصر بوده با روی کار آمدن ژنرال عبدالفتاح السیسی بر توان و جایگاه خود افروده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا