خبر اولسیاسی

کابینه پیشنهادی دولت «مصطفی الکاظمی»+ سند

مصطفی الکاظمی لیست وزرای پیشنهادی کابینه دولت خود را در اختیار احزاب سیاسی قرار داد تا در خصوص اسامی پیشنهادی اظهار نظر کنند.

میدل ایست نیوز: یک منبع سیاسی اسامی نامزدهای پیشنهادی کابینه دولت «مصطفی الکاظمی» را فاش کرد.

وی در گفت وگویی با «السومریة نیوز»، گفت که «حارث محمد» و «عبدالکریم هاشم» برای تصدی وزارت امور خارجه معرفی شدند و افزود که «عثمان الغانمی» و «نجیب الصالحی» و «عدنان الزرفی» از نامزدهای پیشنهادی وزارت کشور هستند.

وی افزود که «احسان عبدالجبار» برای وزارت نفت و «جاسم عبدالزهره» و «نزار قحطان حسن» برای وزارت برق معرفی شدند.

منبع سیاسی مذکور در ادامه با اشاره به نامزدی «جواد عبدالرضا عبدالباقی» و «ناصر حسین بندر» برای وزارت حمل و نقل، از معرفی «عبدالرزاق قنبر» برای وزارت بهداشت خبر داد.

به گفته وی «طالب جاسب لفته» و «محمد کریم جاسم» برای وزارت کشاورزی، «فیصل الجربة» و «جمعه عناد» برای وزارت دفاع، «عدنان درجال» برای وزارت ورزش، «امجد محمد امین» برای وزارت دادگستری و «خالد بتان» برای وزارت برنامه ریزی معرفی شدند.

طبق گفته منبع سیاسی و اسناد منتشر شده، «صالح عبدالله بدران» و «منهل عزیز محمود» برای وزارت صنعت، «نوار نصیف» و  «ماهر حماد جوهان» برای وزارت تجارت و «هاشم دحام» و «فلاح محمود» برای وزارت آموزش و «نبیل کاظم عبدالصاحب» و «حسن ناظم» برای وزارت آموزش عالی نامزد شدند.

«ایفان فائق یکوب» و «ثناء حکمت ناصر»، از نامزدهای وزارت مهاجرت، «کاظم هیلان السهلانی» و «هشام حسن الذهبی» از نامزدهای وزارت کار و امور اجتماعی و «شهاب احمد» و «علی محمود خلف» از نامزدهای تصدی وزارت ارتباطات عراق هستند.

منبع سیاسی تاکید کرد که «جاسم محمد دویج» و «مهدی رشید مهدی» برای وزرات منابع آبی، «هشام صالح داود» برای وزارت فرهنگ، «نازنین محمد وسو» برای وزارت شهرداری ها معرفی شده اند.

گفتنی است تاکنون هیچ نامزدی برای وزارت دارایی عراق معرفی نشده است.

منبع سیاسی افزود که لیست مذکور نامزدهای کابینه دولت، توسط مصطفی الکاظمی در اختیار احزاب سیاسی قرار گرفت تا در خصوص اسامی پیشنهادی اظهار نظر کنند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا