سرخط خبرها

عبدالکریم خلف: نیروهای الحشد الشعبی با حمایت نیروی زمینی و هوایی ارتش عراق همچنان در حال تعقیب عناصر داعش هستند

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ضمن اشاره به حمله نیروهای الحشد الشعبی به بازمانده های داعش، از پیگیری و تعقیب آنها در استان صلاح الدین خبر داد.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز شنبه از پیگیری و تعقیب بازمانده های گروه داعش در استان صلاح الدین توسط نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای زمینی و هوایی ارتش عراق، پس از حمله به آنها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای الحشد الشعبی همزمان با توطئه ها و حملات خارجی و حملات داعش رو به روست، افزود: «الحشد الشعبی با حمایت نیروی زمینی و هوایی ارتش عراق بازمانده های گروه تروریستی داعش را پس از حمله به آنها تعقیب می کنند.»

خلف بیان کرد که نیروهای قهرمان الحشد الشعبی همچنان برای دفاع از امنیت مردم و حاکمیت کشور جانفشانی و فداکاری می کنند.

منابع امنیتی عراقی خبر دادند که تروریست های داعش بامداد امروز (شنبه 2 مه) حملاتی را به صورت همزمان به ایست های بازرسی الحشد الشعبی در استان صلاح الدین در شمال بغداد صورت دادند.

به گفته این منابع، شماری از تروریست ها همزمان به یک مانع امنیتی منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت (مرکز استان صلاح الدین) و چند نقطه ایست بازرسی در روستاهای دور و مطیبیجه و یثرب حمله و با نیروهای الحشد الشعبی درگیر شدند.

این منابع افزوده اند که درگیری ها حدود یک ساعت ادامه داشت و در آن از سلاح های سبک و سنگین استفاده شد و 10 نیروی الحشد الشعبی شهید و تعدادی زخمی شدند.

پیشتر، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه در عراق، با انتشار بیانیه ای ضمن تسلیت شهادت تعدادی از نیروهای الحشد الشعبی در حین دفاع از میهنشان دربرابر گروه های داعش تأکید کرد که حمله داعش تلاشی مذبوحانه برای استفاده از درگیری های سیاسی در کشور است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا