سرخط خبرها

درخواست الحوثی از ائتلاف عربی برای پایبندی به آتش بس در یمن

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با درخواست از ائتلاف عربی برای پایبندی به آتش بس اعلام شده توسط خود در یمن، اعلام کرد که مسئولیت انتشار ویروس کرونا در این کشور با ائتلاف عربی است.

میدل ایست نیوز: «محمد علی الحوثی»، از فرماندهان گروه حوثی «انصار الله» یمن، امروز یکشنبه ائتلاف عربی را به پایبندی به آتش بس اعلام شده توسط خود در 24 آوریل دعوت کرد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی گفت: «ائتلاف آمریکایی، بریتانیایی، سعودی و اماراتی و متحدانشان باید دست از نقض آتش بس بکشند و بجای اتهام زنی در خصوص نقض آتش بس خیالی خود آنچه که یک طرفه اعلام کردند اجرا کنند.»

الحوثی در ادامه مسئولیت هر مورد ابتلا به ویروس کرونا در یمن و جنایت های روزانه شامل بمباران، جنگ و محاصره را بر عهده ائتلاف عربی گذاشت.

پیش از این، امروز درگیری های میان نیروهای مشترک یمن وابسته به دولت مورد حمایت عربستان و نیروهای انصار الله در استان الحدیدة در غرب یمن صورت گرفت.

این در حالی است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان امروز یکشنبه، اعلام کرد که حوثی ها طی 24 ساعت گذشته 92 بار آتش بس را نقض کردند.

از طرفی دیگر نیروهای انصار الله نیز ائتلاف عربی و نیروهای مشترک یمن را به 69 مرتبه نقض آتش بس در الحدیدة طی 24 ساعت گذشته متهم کردند.

پیش از این ائتلاف عربی در تاریخ 23 آوریل به مدت یک ماه آتش بس در یمن را پس از پایان مهلت آتش بس دو هفته ای از تاریخ 8 آوریل، تمدید کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا