سرخط خبرها

ریاست اقلیم کردستان: فعالیت مجدد داعش با سوء استفاده از شرایط عراق است

ریاست اقلیم کردستان عراق، با هشدار نسبت به فعالیت مجدد داعش در عراق، حمله عناصر این گروه تروریستی در منطقه را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ریاست اقلیم کردستان عراق، با صدور بیانیه ای، حمله داعش به نیروهای امنیتی در استان صلاح الدین را محکوم کرد.

در بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان آمده: «به شدت حمله عناصر داعش در منطقه مکیشیفة در استان صلاح الدین که تعدادی از نیروهای امنیتی عراق طی آن جان باختند را محکوم می کنیم.»

در ادامه بیانیه ذکر شده: «این حمله و سایر حملات تروریست های در دوره اخیر، دلیلی بر خطر گسترش دامنه تهدیدها و تحرکات نظامی داعش است همانطوری که زنگ خطری برای همه و دلیلی بر سوء استفاده تروریست ها از شرایط بد عراق برای فعالیت مجدد و انجام حملات گسترده تری است.»

ریاست اقلیم کردستان عراق با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده های قربانیان و طلب شفا برای مجروحان تاکید کرد که وضعیت کنونی عراق اقتضا می کند مشکلات و اختلافات داخلی عراق هر چه سریع تر حل شود و همه در برابر تهدید جدی بازگشت تروریست و فعالیت مجدد آن بایستند.

پیش از این منابع امنیتی عراقی خبر دادند که تروریست های داعش بامداد امروز (شنبه 2 مه) حملاتی را به صورت همزمان به ایست های بازرسی الحشد الشعبی در استان صلاح الدین در شمال بغداد صورت دادند.

به گفته این منابع، شماری از تروریست ها همزمان به یک مانع امنیتی منطقه مکیشیفه در جنوب تکریت (مرکز استان صلاح الدین) و چند نقطه ایست بازرسی در روستاهای دور و مطیبیجه و یثرب حمله و با نیروهای الحشد الشعبی درگیر شدند.

این منابع افزوده اند که درگیری ها حدود یک ساعت ادامه داشت و در آن از سلاح های سبک و سنگین استفاده شد و 10 نیروی الحشد الشعبی شهید و تعدادی زخمی شدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا