اجتماعیسرخط خبرها

فراخوان مشترک الازهر و واتیکان به دعا و نیایش برای ریشه کن کردن ویروس کرونا

کمیته عالی برادری انسانی وابسته به الازهر و واتیکان، از همه مومنان جهان با ادیان مختلف خواست در روز 14 می برای ریشه کن کردن ویروس کرونا دعا کنند.

میدل ایست نیوز: کمیته عالی برادری انسانی که میان الازهر و واتیکان برای توسعه، همزیستی و برادری به امضا رسید، در فراخوانی جهانی از مومنان همه ادیان و همه مردم با زبان‌ها، نژادها و باورهای دینی مختلف خواست برای رفع بیماری کرونا و نجات جهان از این بیماری، در روز پنجشنبه 14 می دعا کنند.

«احمد الطیب»، شیخ الازهر و «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان، طی پیام های جداگانه ای از فراخوان کمیته عالی برادری انسانی برای نیایش بخاطر بشریت در روز پنجشنبه 14 می استقبال کردند.

الطیب با انتشار پستی در فیس بوک گفت: «از فراخوان انسانی شریف کمیته عالی برادری انسانی برای نیایش مردم در جهت رفع بلا از تمام بشریت و خلاصی از ویروس کرونا استقبال می کنم.»

وی در ادامه افزود: «از همه می خواهم در این فراخوان شرکت کنند و به درگاه خداوند دعا کنند تا این بلا( ویروس کرونا) از همه بشریت رفع شود و پزشکان و دانشمندان به درمانی برای این ویروس برسند.»

از طرفی دیگر پاپ فرانسیس اعلام کرد: از آنجایی که دعا یک ارزش جهانی است دعوت کمیته عالی برادری انسانی برای اتحاد همه مومنان از ادیان مختلف در روز 14 می برای نیایش و دعا و اعمال نیک برای درخواست از خدا برای کمک به بشریت در پیروزی بر این ویروس را پذیرفتم.

وی افزود: «روز 14 می را به یاد داشته باشید، در آن روز همه مومنان از ادیان مختلف به دعا، روزه، و اعمال نیک خواهند پرداخت.»

پیش از این کمیته عالی برادری انسانی از همه مومنان از ادیان مختلف خواسته بود در روز 14 می برای رهایی از ویروس کرونا اقدام به نیایش و اعمال نیک کنند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا