خبر اولسیاسی

پیشنهاد تعویق رای اعتماد به وزارت های مورد اختلاف کابینه «مصطفی الکاظمی»/هدف از شایعه نامه ساختگی سفیر امریکا

منابع نزدیک به نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید در عراق از وجود پیشنهادی مبنی بر به تاخیر انداختن رای اعتماد به 4 وزارت مورد اختلاف در کابینه دولت خبر دادند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «اسکای نیوز» در عراق امروز، به نقل از برخی منابع نزدیک به «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید اعلام کرد که پیشنهادی برای به تاخیر انداختن رای اعتماد به 4 وزارت مورد اختلاف وجود دارد.

به گفته این منابع، پیشنهادی مبنی بر به تاخیر انداختن رای اعتماد به 4 وزارت مورد اختلاف به علت عدم توافق نهایی  وجود دارد که در غیر اینصورت باید وزرای این 4 وزارت به پارلمان ارائه شوند و امکان دارد رای اعتماد کسب نکنند.

همزمان برخی منابع از تلاش های برخی گروه های مخالفت دولت الکاظمی برای سوء استفاده از زمان نزدیک به تشکیل جلسه رای اعتماد و انتشار شایعات برای تاثیر گذاشتن بر جلسه رای اعتماد خبر دادند.

این منابع اشاره کردند که نامه ساختگی سفیر امریکا در بغداد از این شایعات است که از طرف این گروه های مخالف و با باقی نگه داشتن وضعیت کنونی کشور منتشر شد.

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، در ماه آوریل مصطفی الکاظمی را به عنوان سومین نخست وزیر مامور تشکیل دولت در عراق و پس از استعفای «عادل عبدالمهدی» بر اثر تظاهرات شدید مردم عراق و ناکامی محمد علاوی و عدنان الزرفی در تشکیل دولت جدید عراق، منصوب کرد.

به گفته برخی منابع آگاه جلسه رای اعتماد به کابینه وزرای دولت الکاظمی چهارشنبه ساعت 9 شب در پارلمان عراق برگزار خواهد شد.

منبع
اسکای نیوز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا